Första insparksdagen.

Första "riktiga" dagen i Växjö var igår och den var fullspäckad minut för minut och det kändes i skallen igår, inte van att behöva vara så uppmärksam så många timmar i sträck!
Vi tillbringar hela veckan tillsammans med socionomerna då våra sektioner hör ihop, på något sätt. Så vi var väl ett 60-tal personer som under några timmar fick info om våra program, lärare, studenthälsa, brandskydd, IT, kåren, sektioner, nationer m.m... Ja, ni hör ju, en del att hålla reda på!!
Efter det hann jag hem 1h för att käka lite och slappa, för att sedan möta upp alla igen för korvgrillning och lite lekar. JÄTTEFINT väder till att börja med, men sedan kom regnet..och vad det regnade!! Så gav upp strax efter 20, men skönt det, för kunde nog suttit och somnat på plats annars.
Träffade mycket trevligt folk och som sagt, alla är i samma situation så såhär öppna och pratglada har nog folk aldrig varit!

Nu, vid 12 ska jag trampa upp till skolan för att träffa Ida, Anna och Felicia som jag umgicks med igår. Vi ska köpa vårt sektionskort " Sm.i.Sk." och ett nationskort- dem behövs för att få gå ut på studentpubar, få vara med på sittningar och mycket mer. Finns en östgötanation härnere, men den verkade inte så bra. Skåne eller Västgötlands verkar roligast med mest sport och mest andra aktiviteter!!
Kl 14 är det dags för rundvandring för att sedan leka massa lekar, igen, och sedan är det dags för första utgången på "Stallarna", en av de populäraste pubarna här på Campus!!
Så fullspäckad dag, inte så bra att vakna med krasslighet och förkylning men vila får jag göra mig inatt :)

Nu ska jag läsa lite papper, kolla lite boende och sedan är det dags att dra sig.
Hade gott, det ska jag ialla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0