Lekar och Stallarna.

Igår var det andra dagen på insparksveckan och den bjöd på hålligång riktigt ordentligt! Jag och Ida från Skåååne skaffade oss våra Smisk-kort för att gå på sittningar m.m. och sedan trampade vi iväg till Ica som ligger kanonnära!
Eftermiddagen bjöd på regn i riktiga skurar, men vi hade tur så både under rundvandringen och under våra lekar så var det uppehåll eller så duggade det bara :)
Vi är ju som sagt hela veckan ihop med Socionomerna och det gör att vi är ett riktigt stort gäng om dagarna härnere. Vi fick för att kunna skilj på oss lite, ett pannband, rosa för socionomerna och blått för oss sjuksköterskor, med sitt namn skrivet, himla smidigt.Under lekarna var vi 6 lag och vi fick dra ett snöre genom allas kläder, sparka fotboll med platmuggar framför ögonen och springa uppför en presenning med såpa på..rätt roligt :)
Vi hann hem ungefär 1h innan det var dags för förfest(alkohol hällde man i sig från 16, men ialla fall) och sedan styrde vi stegen mot Stallarna, ett av uteställena här!! Var riktigt bra stämning och bra musik så vi rockade loss ordentligt.

Denna onsdag bjuder just nu på seghet från mitt håll,men strax innan 16 ska vi vara ett gäng som ses vid "Tutten"-en mötesplats, för att snacka lite innan det är dags att dra ut på Smisk-rundan. Den innebär att vi går från förfest till förfest hos dem i vår styrelse för att sedan gå ut, nånstans. Kan bli spännande!
Mycket nytt folk att hålla reda på, men alla är trevliga och håller igång för fullt så känns som denna vecka ger rätt mycket, mer än bara festande :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning, igen, för ett nytt äventyr här ute på Växjö Campus!

Mamma o pappa, jag fick inte med mig sladden att lägga in bilder från kameran, träffar ni Emma kanske ni kan skicka med henne den ner :)




Dansgolvet på Stallarna.


Köle och Dacke släpper loss :)





Vi fick uppdrag att lösa under veckan-ett var att ta kort på en full styrelsemedlem..jag lyckades!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha.. Inte full, bara glad. ;)

2010-11-04 @ 18:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0