Student i Växjö.

Jajamen, nu sitter jag i sängen..i Emmas lägenhet, men hon är inte här..i Växjö. Hyfsat knasig känsla kan jag lova er!! Och extra knasigt att det är i denna stad jag ska hålla till, i 3 år.
Jobbade idag som sagt, fy fan för att se klockan ringa och det står 05 som första siffror,naeee... Efter en rätt fartfylld arbetsdag stressade jag hemåt för att packa det sista och käka lite tillsammans med mamma och pappa. Sedan var det då dags, att packa in i bilen och sätta sig framför ratten och med sällskap av pappa, åka till Växjö. Gick ju sådär första timmen haha, först glömde jag min skinnjacka som jag faktiskt måste ha, så vi fick vända.. Sen tyckte jag att min cykel hängde på sniskan, så vi fick stanna och fixa den, men det höll typ några km, så då fick vi svänga in på en mack och köpa extra remmar för att binda fast den, ja herregud!!
Men ner kom vi, och jag har hunnit att packa upp och fixa lite så känns rätt skönt. Handlade lite frukost och mat för ett par dagar, för det tänker jag icke lägga energi på nu när INSPARKEN börjar!!
Yeeees, imorgon klockan 10:00 ska jag sitta i Linnésalen och lyssna på lite allmän intro om universitetet och Sjuksköterskelinjen, sen blir det visst lite rundvandring i våra blivande salar m.m. Kvällen ska bjuda på korvgrillning och min magkänsla säger, att en och annan öl lär slinka ner höhö.

Peppar, peppar  ta i trä, så kan jag eventuellt bli erbjuden ett rätt vettig lägenhet imorgon!! Så håll tummarna för att jag kan få min egen studentlya inom kort :)
Nu ska jag stänga av och försöka snarka några timmar innan mitt studentliv börjar.

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0