Inlägg för mammas skull

MAMMA: Jag har inte orkat och jaa, som det ser ut är det ca 30 pers som sitter och läser mina inlägg, men bara du som är trevlig och lämnar ett inlägg!! Jag träffar folket live konstant här kan jag lova :)

TENTA idag då..första någonsin och den skrev vi på ett av uteställena här..skumt. Men var en jääättestor sal på övervåningen och vi blev förvånade när vi såg att även poliserna hade bänkat sig för att skriva tenta. Så våra klasser satt på varsin sida av salen och skrev febrilt!! Kändes rätt bra, men vem vet, det märks om ett par veckor när resultatet kommer :)  Kunde ialla fall inte pluggat mer än vad jag gjort kändes det som, och mer kan jag ju inte göra, än mitt bästa.
Så nu vid 16:30 går bilen mot stan med några pladdrande tjejer för att käka på stan och gå på bio, lugnt tentaröj för vår del..ialla fall idag hehe. I stan ska vi möta upp Malin, Marcus och Kristoffer så vi blir ett glatt gäng på 8 pers som som ska se " Himlen är oskyldigt blå"-hoppas den är bra. Peter Dalle (heter han så) och Bill Skarsgård är med i den.

Vad har hänt sen sist? jaaa en del. Åkte till Göteborg som sagt och träffade Steve, min granne från London. JÄTTETREVLIG helg blev det med fint väder båda dagarna, god mat, fint hotell och kalasbra sällskap :) Dock fick han mig att sakna London ännu mer för stunden, för jag hade det verkligen bra där och trivdes väldigt bra med både staden och dess tempo..Engelskan satt i som tur var och jag har nu lyckats lära Steve ännu lite mer svenska, dock blir han sur och klagar på att vi uttalar ord helt totalt omöjligt att göra för honom hehe.

Arkö sjöräddning 4 dagar har hänt, lika kallt denna höst att ligga ute och vänta på att få räddas. Bra grupper båda veckorna, märks att dem lärt sig mycket och rätt skoj att dem går in så mycket i rollen som räddare vid övningarna, tur det ioch för sig.
Bodde hemma på landet i 1 ½ vecka, inte tänkt bli så länge men så blev det. Päronen åker till Sydafrika i 3 veckor ( jag är inte ett dugg avundssjuk), så hoppas att dem får fint väder och ett bra äventyr!!
Förra torsdagen var totalstressig, först övning ute i Norrköpings skärgård, hem med rallyfart till Linköping för att byta bil och köra ner till Växjö, för jo, vår Halloweensittning var den kvällen. Jag missade sittningen tyvärr men mötte uppe hela glada gänget ute sen..hann på 2 röda minnuter svida om till mina blodiga sjukhuskläder, dem gick hem kan jag lova :) Dem gick hem så pass bra att jag fick posta upp dem till brorsan i Luleå som också ville va blodig sjuksköterska på deras Halloweenfest denna helg!!

På lördag spelar Dead by April på Sivans, snacka om att det kommer vara packat med folk!! Skoj med liveband och en bra stämning hoppas vi på :)
Jaaa vad mer att berätta. .. Jag ser sjukt mycket fram emot nästa kurs som börjar redan på måndag- Anatomi, fysiologi och mikrobiologi 1. PRECIS sånt vill jag lära mig, hur kroppen fungerar och ser ut. Vi ska börja med att läsa skelett och muskler en vecka och sedan tenta av det..hej och hå vilket tempo :)

Kommit igång lite mer med att röra mig har jag också lyckats med. Pumpat armhävningar och situps här hemma nu några dagar samt gått en promenad /joggat lite 3-4 ggr i veckan, känns alldeles lagom!!


Jag och Steve ser totalt ut som syskon på vägen genom en allé i centrala Göteborg!



Henrik, Marcus, jag, Malin och Tilda på Stenladan efter sittningen :)



Jag och Louise ( sötaste catwoman) äger dansgolvet med alla andra socionomare, ssk och poliser!!


Arkö sjöräddning



Jag och Tilda på fest hos Simon i lördags!!


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

YES, ETT NYTT INLÄGG!!

Jaså, det är så pass många som läser dina inlägg?!

Det var bra, för då kanske du fortsätter att skriva!

Jag befarade att ni har kontakt på annat sätt o att du då lägger ner här.

Jag förstår att det inte blir så tätt med inläggen.

Roligt med bilder!

Ja, läs o var flitig nu när vi åker på semester!

Nu ska jag kolla om det finns mer jag ska ha med mig i resväskan...... Morfar hälsar! ha en fortsatt fin höst. Hälsar jag

2010-11-04 @ 20:41:03
Postat av: mamma Gunilla

En önskan om fina veckor framöver till alla läsare, men främst till vår älskade Cissi!

Nu ska jag försöka sova några timmar, kl. 05.15 står vi på flygplatsen i Linköping i morgon bitti!

Första anhalt Amsterdam o sedan vidare.

God natt!

2010-11-05 @ 22:25:18
Postat av: Bella

Men guuuuuvd, vilken fin sjal du har på dig! ;) Saknar dig babe, se till att komma upp hit nu! PUSS

2010-11-06 @ 10:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0