Kroppens värld.

Haj hopp!

Veckan som har passerat har bestått i att ÄNTLIGEn börja läsa något som faktiskt är logiskt och har med mitt blivande yrke att göra- anatomi och fysiologi. Inte gått in helt på djupet, men tentade nu på morgonen av en del av skelettet och musklerna.. Ska jag säga ärligt och det ska man ju vara, så gick tentan TOPPEN!! Det kändes kalas, var nog en fråga jag var osäker på men om det endast är den jag har fel på, så klarar jag ju tentan med marginal. Vi hade fått 3timmar tidsgräns.. Var väl kanske 5 av 65 som satt kvar längre än 1h. Sjukt lätt och sjukt skönt att faktiskt få ha en sådan tenta. Så nu har vi varit på sjukhuset och hämtat ut rockar för laborationerna vi ska ha under denna kurs. Imorgon tror ja första är, mikrobiologi, så antar vi ska odla bakterier eller nåt annat roligt.
Helgen har sprungit iväg, men ändå på ett lugnt sätt. I fredags var jag hos Louise, även Ida var där. Så vi spanade på Idol och slappade. Lördagen så gick vi på "Samarkand"-typ som Ikano, helt nyöppnat och ännu fler butiker ska det bli. Köpte mig ett par tofflor på Scorett då mitt golv är iiiiiiiskallt.. Vem står i kassan om inte dottern till hon jag var dagbarn hos :P Ja må då säga, liten värld här i Växjö. Lördagskvällen spenderades med tjejerna hemma hos Matilda med grönsaksdip och allmänt chill.
Gårdagens söndag kan man ha trott att jag varit ute och partajat för mådde illa, kunde inte äta OCH ena visdomstanden gör sjukt ont så fick slänga i mig ett par panodil och ta i igen mig. Som tur är mår jag bättre idag och söndagkvällens hederliga " Ensam mamma söker" sågs självklart hos Simon med Matilda och Marcus :)

Som sagt så är tentan skriven, så nu ska jag vila ett par timmar, då det blivit dålig sömn senaste dygnen, vet ej varför. Sen är det dags för föreläsning 13.15-1500 Nervsystemet!!!
OCH jag är ju numera kassör i Smisk-styrelsen så ikväll blir det möte, dagarna rullar på kan man säga... Men det är ju så jag vill ha det och stressigt kan man ju knappast kalla det.

So long.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0