Study hard, night off.

ja, nu har jag nog överträffat mig själv på läääänge. Den tentan vi ska skriva 11 december omfattar cirka 800 sidor (!!) och absolut så lusläser man inte varje sida,men mycket ska skrivas ner, förstås och kunnas. Så igår, fredag, satt jag cirka 6h och renskriv från power points, två böcker och mina egna anteckningar om blodet och om immunförsvaret, samma idag..suttit cirka 5h och bara renskrivit, läst och kopplat ihop.. Så nu är delen om blodet, immunförsvaret och lymfasystemet fint nerskrivet och målat på datorn :) Det är ett par veckor kvar till tenta, men såååå mycket som ska in, så gäller det att börja i tid känner jag och OJOJ vad skönt när det är över!
Så nu klappar jag mig själv på axeln, lutar mig tillbaka med lite melonskivor och ska se på Shutter Island, yes för nu har jag äntligen hittat en bra version att kolla på..såg premiären på den i London och den var ju bara så bra, så nu är det dags igen att få lite rysningar längs ryggraden.

Annars då, jaaa.. Det kom massa snö igår tjohooo!! Det varade länge..not. Alltihopa har smält bort idag så nu är det sånt där härligt snöslask, mmm mysigt..
Vi skulle vara ett gäng som bastar ikväll, vi som bor nere på Stubor-området har eget solarium och bastu, men jag har aldrig använt endera. Så nu sitter nog dem andra och bastar en kortis medan jag är hemma. Halsen och täpptheten i näsan har hängt i hela hösten nu, vilken surprise, men kände mig lite sämre idag så vill inte riskera att nåt skit bryter ut, bara för att jag bastar haha. Så nej, blir att möta upp de andra ev senare och bara chilla.
Köle, Louise och jag gjorde världens smarrigaste pasta-och kycklingsallad igår, muuuums! Sen blev det Idol och tevespel borta på 44 bland dessa Västervikare jag omringats av på sistone..men jag gillart :) Jag var dock verkligen SÄMST på att åka snowboard så fick tillslut spela ett bilspel, lite mer min stil, fooooort ska det gå... vann, nästan haha. Jag skyller allt på bilen!!

På måndag är det officiellt styrelsebyte i Smisk så då blir det möte igen, men vi är ett skönt gäng så faktiskt kul att släpa sig dit, även om man är sådär lagom pigg på måndagskvällar.. På tisdagen sen ska vi till Kalmar och träffa deras Humanus, samma som oss i Smisk men annat namn hehe. Skoj att träffa lite annat folk må jag säga :)

Nee, nu lockar filmen alltför mycket så nu säger jag tack och hej för idag :)



Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

I`m back in town! Efter 3 FANTASTISKA veckor i Sydafrika, är vi åter i Stämna! Var är värmen, solen, sandstränderna, blommorna, alla människor, den serverade maten, valarna, de vilda djuren och bushen!?!

Även havet saknas, dock inte Atlanten, det är bara + 12 grader i vattnet, blir inte så mycket varmare!

Vi fick mail från "våra " rangers" i bushen, där är nu 45 grader i skuggan o 80% luftfuktighet, sommaren är där på riktigt!

Skolbarnen i Sydafrika har lov december - januari, vad kallar man det; jullov,, fast mer sommarlov?!

Till er som läser nervsystemet; det är värt alla timmar i världen at läsa in det, ni kommer att ha SÅÅÅ mycket nytta av det i ert yrke!

Min nivå just nu är; hur tränar man bäst upp en stukad fot, som är misskött från olyckstillfället o fram till dags dato?! = 4 veckor.

Ska höra med en sjukgymnast imorgon.

30 november har Anders namnsdag - GRATTIS alla Anders - o speciellt Anders i Lulè!

Skitbra Frida Wallberg från Åtvidaberg, att bli världsmästare i boxning!

( hur man nu kan välja denna sport, att bli slagen o slå )!!

Vem läser det här, flera dagar efter att inlägget är skrivet? Inte vet jag.

Jonas Gardell anser att Gud är en färgad ,lesbisk kvinna, som går omkring i himlen o bjuder alla på gröt! Vad tror du?

God natt från ett snörikt, vackert Stämna!

2010-11-29 @ 22:00:54
Postat av: Bella

BLOGGA FÖR SJUTTSIKEN!!!

2011-01-14 @ 12:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0