Campuslyan.

Yes, är man då ordentligt inflyttad ner i Smålandsskogen. Och det känns som hemma, i skogen, då buskar och träd är det jag ser från mitt fönster. Bor på nedervåningen i korridor om kanske 7-8 dörrar, men hur tyst och lugnt som helst och buskarna utanför gör att ingen fylletratt kan komma och knacka på :)
Gårdagen bjöd på en lång, första föreläsning om..jaaa, det var just det,om vadå?! Vetenskapsteori hette ialla fall pappret vi fick så antar det handlade om det..sjukt mycket ord och -ismer och begrepp och efter ungefär 5h (lunch emellan) så är huvudet rätt segt. Så efter föreläsningen gick vi och prövade nya gymmet då det är gratisvecka! Var fräscht och bra, så blir att köpa kort där när september-lönen kommer :)
Efter ett väldigt lätt och mest pratpass på gymmet så blev det hem en snabbis, sen styrde jag benen hela 100m bort till Köles lya där vi lagade pasta och köttbullar med smarrig sallad! Och varför börja slappa, nae, sen cyklade vi till Willys och handlade så vi kunde fixa kärleksmums.. Så Köle,Louise och Jonas kom över på 22-fika, mys värre!
Efter det dygnet somnade jag rätt gott och vaknade inte förräns klockan ringde vid halv 10. Ska strax ut och se om det finns någon tvättstuga ledig. Här kör man på drop-in för ja, jag vet inte hur många lägenheter, så först till kvarn kan man ju verkligen säga. Sedan har jag lovat mig själv att sitta med papprena från igår, skriva in i datorn och stryka under och greja, nu när det fortfarande är färskt i minnet, det lilla man förstod och tog in!

Idag är det ju dessutom något så spännande som landskamp mellan Sverige-San Marino..vilken toppmatch, men i vilket fall så ska vi vara några som glor ihop ikväll, gött :)
Nae, nu ska jag ta tag i studentlivet och göra det jag faktiskt är här för-studera.

Ha en bra dag i era trakter!



Lägenhet utan möbler.


Frukter påväg in i Jönköpings Ikea, nr 2 för dagen.


Lägenhet med mina grejer.


Lägenhet efter en helgs fixande och trixande :)

Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

hej Fiffelina!

Và bra det blev i rummet! har du fått plats med kläderna? är det fullt i backarna under sängen?

Känns gott att höra att du trivs så bra!

Pappa kollar på matchen o jag sitter vid datorn, har just pratat med Mia, morfar o Claes i telefon.

Imorgon åker jag till Nyköping på e.m. Torsdag är jag i Stockholm hela dagen o utbildar chefer i samtals metodik. Lev gott! KRAM från mig o pappa

P.S. Jag ska inte till IKEA på minst 3 veckor. D.S.

2010-09-07 @ 21:06:58
Postat av: Anonym

Ser ju redan jättefint ut :) Nu blir det snart Bellabesök tror jag minsann :) Och förresten, gissa vem som handlar för halva priset på EH, och får dricka gratis när hon jobbar då ;) Puss!

2010-09-07 @ 21:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0