.

Något fel med min rubrikgrej så rubriken idag får väl vara fest, fest, fest..och lite plugg!

Sjukt vad tiden flyger iväg härnere!! På söndag har jag varit här 3 veckor redan, och 1 vecka i min lägenhet..ojoj. Fast på något sätt så är det samma känsla som när jag kom hem från London, att jag alltid varit "här" och aldrig åkt iväg/bott nån annanstans. Mycket till det bidrar nog alla sköna människor jag fått äran att lära känna, både klasskompisar och faddrar :) Vi har blivit ett järngäng sedan nollningen som hänger ihop både när det gäller fester, matlagning, plugg och seminariegrupper. Men jag gillar´t!
Denna vecka har vi haft två 4h föreläsningar om Vetenskapsteori och begrepp samt Människobilder. Dessa två ämnen ska vi, samma dag, ha seminarium om den 20/9. Så igår och idag( med endel pauser) har jag pluggat begrepp och nu idag fick jag äntligen två av mina böcker, så nu ska det läsas om människobilder för fullt! Satt och renskrev anteckningarna från i onsdags och nu ska jag läsa boken..
Men det är ju faktiskt fredagskväll så om ett par timmar blir det att gå dem hela 3-400 metrarna hem till Emma för Chili con carne-käk och lite snack, mysigt värre :)

Onsdagen bjöd på en rejäl festkväll!! Vi var väl ca 12-13 pers i min lgh (gick galant!) och sedan gick vi till studentpuben Sivans som ligger i mitten av campus kan man säga. Vi var först in och drog igång på dansgolvet!!
Torsdagen bjöd även den på festligheter..vi var en mindre samlad skara än på onsdagen och hade tänkt ta det lugnt..jo, visst..hem till Matilda, till Stallarna i ca 20 min, in till stan o Pudas och sen hem igen.. Jonas i klassen blev nog glad att vi kom ialla fall, för var jättelugnt och han jobbade, så vi såg till att han bjöd på god öl!
Efter dem två kvällarna var jag rätt seg imorse vill jag lova, men självdiciplinen är rätt bra, så får lite plugg gjort där emellan! Och som våra faddrar säger "passa på och njut av lugnet denna kurs för sen när anatomin och fysiologin kommer, då är ni glada om ni hinner äta"..ojoj!

Nu ska jag läsa i min Människobok ett par timmar innan det är dags för käk :)
Hoppas ni har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0