...

Rubriken fortsätter bråka och jag fortsätter att inte orka fixa det.

På söndag har jag varit Växjö-och Campusbo i 1 månad. Redan gått en månad, eller ska jag säga bara? För hur fort det än gott så känns det som att man aldrig bott någon annanstans. Snacka om att anpassa sig fort.
Första kursens del "Att vara människa" börjar lida mot sitt slut så på måndag har vi vårt första seminuarium. Vi ska dels inom hela grupp 1-12 pers, prata om 8 artiklar vi själva valt ut, som handlar om olika människobilder m.m. Sedan ska vi dela upp oss i två grupper, 1b, som jag tillhör, ska då opponera och respondera på 1a´s diskussionspapper om vetenskapsteoretiska begrepp samt idéhistoriska perspektiv.. Jag, som varit sjuk, fick äran att renskriva det sista och skicka in till läraren igår, gick kalas :)
Vi har en lärarplattform kallad "Moodle" där lärarna lägger ut allt om kursen:planer, kurspapper, uppgifter m.m. Där har vi även fört diskussion om pappret vi ska opponera om, så gick rätt lätt att skriva färdigt det! Tur man har en effektiv grupp :)

Annars ska jag säga att det inte hänt några särskilda bravader sedan sist. Jag var sjuk, blev typ frisk, är sjuk igen. En riktig, normal höst kan man väl säga. Var hos en distriktsläkare igår som inte gjorde mig säkert mer klar på vad jag har för skit i kroppen, vet inte om han vet det själv.. Har några extraslag på hjärtat, infektion i kroppen och hög puls. Men varför göra något åt det?? Jag ger det till måndag, sen fan SKA jag bli utredd!!
OCH Vårdcentraler, ni som inte lärt er, lägg gärna över en handduk på en person som ska ta EKG. Nog att jag inte är så brydd, men att lika avklädd på en brits och nån bara öppnar dörren..inte så kul.

Idag har jag så mycket kraft att jag lyckats sätta igång två tvättmaskiner (drop in så ren tur det fanns lediga) och städat undan lite i lägenheten. Inte mycket yta att sprida ut sig på, men när man inte har så mycket ork så slängs saker till höger och vänster rätt bra!
Ska försöka att släpa mig, sakta men säkert, runt en sväng som går under namnet Slotttsrundan numera. tar väl kanske 20-25 min i sakta takt att vandra till slottet, runt det och tillbaka. Bara för att se något annat än mina vita väggar och Stubor-husen :)

Hoppas ni får en trevlig helg och det ska icke glömmas..
GRATTIS MORMOR på födelsedagen!!!

Kramar//Sven

Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Vi har ju hörts av, så jag vet att du inte är frisk!

Tipsa läkaren om körtelfeber alt. mycoplasma pnemumoni. Din bror kan ju berätta hur han mådde för några år sedan!

Anders o Minna har nyss åkt härifrån, vi har ätit tillsammans. De skulle svänga förbi hos fam. Löfstrands innan de åker till Ågatan. Visst ska vi hälsa till mormor!

Det fungerade bra idag i Malmslätt. Hans, som sköter bassängen hade försovit sig, Göran ringde o väckte honom! Men vi fikade först, så det blev inte mycket tids förskjutning.

För första gången på länge, har jag ännu inte bestämt hur jag ska rösta på söndag!

Vi hörs!

Kram till dig från mamma o pappa

2010-09-17 @ 20:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0