Huvudtank och bakning.

Växjölivet flyter på rätt fort kan man säga. Snart varit här 2 veckor och dem dagarna har sprungit förbi!!
Emma och jag sitter här mitt emot varann med varsin dator, hon försöker plugga och jag väntar på ananaspajen som är i ugnen :) Precis även betalat första hyresavin för mitt blivande boende i Stubor. Hejdå pengarna kan man säga.

Gårdagen bjöd på föreläsning 9-12 om akademiskt studerande m.m. med en lärare vi ska ha på ett par föreläsningar samt seminarium. Sedan blev det roadtrip i Småland. Jag hittade en jättefin farfarskista på Blocket, i Alvesta, och sagt och gjort, så ringde jag Louise i klassen, in i hennes bil, mot Alvesta som vi inte ens visste vart det låg och vi hittade nästan rätt direkt!! Så nu står det en ensam träkista i blivande lägenheten. Tanken är att ha den som förvaring och soff/sängbord.
Efter äventyret blev det rotfruktsgratäng och vitt vin för mig och Emma, smarrigt värre!!

Idag blev det föreläsning 9-12 om Akademiskt skrivande, vilket var röööörigt, men inte så krångligt..tror jag.. Och sedan en meningslös timme om biblioteket. Men jag ska ju gå på allt och det har jag gjort nu, så nu tar jag helg!!

Tåget till Linköping tänker jag åka med imorgon eftermiddag, för dags att packa ner porslin, möbler och lite mer kläder, då päronen hjälper mig att flytta ner på lördag sedan,gott :)
Inte så mycket mer att säga just nu än att solen skiner, jag är fortfarande inte frisk och det ska bli häääärligt att få sitt egna näste igen!

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0