Shopping och slappning

Gårdagen var vi hellediga från skolan, endast två kapitel som ska läsas tills på måndag så det ska jag sätta mig med strax. Vi har börjat med området "Att vara patient" i denna kurs nu, verkar betydligt mer intressant än den delen om människan, men dem har byggt upp kursen bra ändå, för vissa ord från människokap. återkommer ju självklart så det är bra att ha i bagagen :)
Eftersom jag både fick lön, csn och skattepengar från London (som jag inte ska röra), tyckte jag, Ida, Louise och Matilda att vi var värda lite shopping.. Kom undan väldigt bra för att hitta, hör nu här: kängor, klänning, leggins, Tshirt, scarf och scarf! Så nu ska jag inte shoppa mer, ialla fall inte förräns vi åker till Kosta hehe.. Men som sagt, mamma o pappa, jag håller faktiskt i mina pengar så bli inte oroliga nu!!
Efter en lååång dag med shopping var vi alla helt slut när vi åkte hem, men blev häng hos Ida med pytt i panna, Idol och "Se upp för dårarna", en alldeles lagom fredag :)

Idag blir det lite fix och trix-dag. Ska som sagt läsa lite, åka och typ storhandla på willys, plocka iordning i lägenheten samt piffa till mig själv inför ikväll, för då ska vi hem till Matildas kille och hans kompis lägenhet..vi ska få röra oss i en hel trea, känns hur lyxigt som helst!!Jag ska ta det extra lugnt, jag känner mig bättre men som sagt blir jag ju aldrig helt frisk så ska inte trigga igång nåt nu igen...

Om 1 vecka och 1 dag fyller jag hela 21 år.. hmm, tänk, nu är jag faktiskt ÖVER 20årsstrecket..knasigt!! Åker hem på torsdag kväll nästa vecka och ska troligen köra ner Forden hit så jag har en bil, härligt :) Smidigt att brorsan är hemma tills nästa söndag och att vi fyller dagarna efter varann, kan vi ju fira ihop!!

Nu ska jag läsa och sedan hoppa in i duschen.
Över och ut.
Hoppas ni alla får en fin helg med saker ni tycker om!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hittade inte två scarfs ju, menade scarf och halsband!

2010-09-25 @ 12:49:08
Postat av: mamman

Låter som en kul shoppingdag!Idag söndag har det varit trist väder här. Pappa o jag har plockat kantareller, vi är ju inga bra svamp hittare, men i år har vi hittat rätt mycket, men så är det också mycket svamp i skogarna. Minna o Anders har varit här, de har bakat avslutningskakor till Anders praktik plats. Sandra är förresten en kantarellhund - tyvärr äter hon upp dem innan jag hinner blinka! Hon äter endast gula kantareller, så hon är en finsmakare! Igår morse, var Thomas Junhammar o pappa o satte dit plåten som blåst av ladugårdstaket, skrev jag det igår?! Det är ju en ansenlig höjd, pappa skickade upp Thomas, men han har inget emot höga höjder, så det fungerade fint.

Jag har bara 5 -6 stolpar kvar att måla på staketet runt hundgården, hoppas det är fint väder på onsdag, då tänkte jag göra klart. Morfar hälsar! Marcus o Tarru får en flicka i febr. berättade Mia idag.

Nu ska jag titta på insidan av ögonlocken! Du som läser det här, önskas en fin vecka med många bra tankar o händelser! Lev HÄR o NU! Men plandera för framtiden! God natt!

2010-09-26 @ 23:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0