Ge mig en whiskey för en stark mage.

Mittbedömning och handledning i tisdags. Gick kalas, så vi har fått ta steget från avdelning och följe med undersköterskor till hembesök m.m. tillsammans med sjuksköterskor och vår alldeles egna termin 6-sskstudent!
Dagen har bjudit på att lägga om ett venöst bensår på insidan av en vårdtagares fot. Kollade mest på, då jag inte träffat henne och inte gjort det förut, men förhoppningsvis kan jag göra lite själv nästa gång. Även varit med på omläggning av en vårdtagare, där alla tånaglar trillat av och blöder och inte villa läka ut. Fått ta blodprov(snitsen sitter i ännu) och fått hjälpa till att dela ut medicin i en medicindosett.. Ja, lite effektiv har dagen varit! Dock ska det sägas, att jag har svårt med sår.. att SJÄLV sitta och tvätta, lägga om och fixa har inte varit några problem innan, men att stå och se på och se på avstånd, då vänder sig magen lite faktiskt hehe. Men bara att bita ihop och lära sig!

Faktiskt lyckats hitta en riktigt bra joggingslinga precis utanför husknuten..bra att märka den efter snart två terminer tillbringade här, men jaja bättre sent än aldrig. Är visst någon slags cykelväg runt hela växjö, men sååå långt springer inte jag. Mjukt underlag, vilket är en höjdare och hjälper mig med träningen av knät och kondition mycket. Går bra, sakta..men bra, så målet att klara 3-4km till sommaren känns okey, så länge knät tillåter :)

Gårdagskvällen måste ju också nämnas, tänk att mat tillsammans med vänner kan vara så härligt!! Louise fyllde år igår, så det firade vi andra tjejer i vårt "gäng" genom att bjuda på Tapas o Matildas mysiga lägenhet med tända ljus och bra stämning.. Prosciettioskinka, vindruvor, ost och kex, marinerad vitlök, fetaost i olja och lite mörk choklad fick utgöra det lilla, men ack så goda Tapas-bordet :)
Firandet tog dock inte slut, utan imorgon ska Louise tillsammans med Daniel, som även han fyllit år, hålla i kafferep med gött fika och en mindre folksamling!!

Nuuuu ska jag röja loss lite i lägenheten och sedan se den eventuellt avgörande hockeymatchen i SM-finalen, morsning.

Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Jaha, hur länge ska det dröja till nästa inlägg?!

Fiffelina, du är nu anmäld till blodomloppet i Linköping. För 180 kr. får du äran att gå 5km. ( med knä som ditt blir det väl ingen jogging ) och du får en t - shirt, som brukar fungera fint som en personers tält! Kan med fördel användas som vax trasa till bilen. Nåväl, jag har inte varit med på 6 år, så nu kanske det blir en slimmad topp, som jag inte ens kommer i !!

Håkan i jag går för motionen o den goda sakens skull.

Vi ses kanske i det blodiga omloppet!

Vårhälsningar från en trött morsa i Stämna

2011-05-09 @ 22:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0