Set fire to the rain

Jojomensan, ledig idag då. Bra tajming, tackar vädergudarna för det, för det är helt wunderbart ute!! Så varför sitter jag här kan man ju fråga sig?? Ja, en paus från solen får det allt bli.. Meeeen finally har jag börjat få, om än lite, färg på min likbleka kropp :) så nu har jag gått från att vara spöket Laban till mer zombie-vit, YES!

Jobbade som sagt natt sön-mån och mån-tis. Söndagsnatten började lugnt och slutade i elände. Men det är väl något man får börja lära sig bättre o bättre, tyvärr. Som min visa pappa sa " Cissi, jag tror du upplevt mer sorg och elände nu än många sjuksköterskor gör under en hel karriär"...vad upplyftande, min karriär som Ssk har inte ens börjat. Ja, nu får ta min sarkasm, det är lite på den jag överlever när det blir grått och trist i livet.
Men tror det kan ligga en gnutta sanningen i fars fina mening.. Jag väljer avdelning efter intresse och tyvärr, eller är det bra?, så ligger mitt intresse i mer akut och komplicerad sjukvård, än att gå och skrutta på en vårdavdelning, inget illa menat mot den personal som gör det för ni är guld värda och vi behövs överallt och även där kan elände upplevas, men det är skillnad på elände och elände. Meeen det jag skulle säga är att jag hämtar kraft, erfarenhet och kunskap i alla vårdskeenden!

Livet rullar så att säga, dagarna innehåller arbete för det mesta. Däremellan hinner jag med mys med vänner, fest med vänner, prat med vänner och att vara osocial då jag åker och badar själv, med en bok i högsta hugg.. Det är dem små stunderna som gäller i sommar vilket faktiskt funkar rätt bra. Jag hinner hämta ny kraft ( oftast) och vännerna här hemma har en förståelse för livet och en inställning till saker och ting jag kan sakna ibland.. Sanningen ska väl talas och då vännerna som funnits längre än Londonresan, lever i ett annat tempo, ett tempo som liknar mitt och det är ingen fara på taket om man hellre stannar hemma eller helt enkelt inte hinner ses.. JAG TACKAR ÖDMJUKAST för att ni finns!!

Blandat inlägg må jag säga..och som det inte vore nog, får ni ett smakprov på en låt jag spelar sönder och för jämnan här på datorn :) Adele har en awesome röst och that´s that!!

Nu kallar solen och blekheten vill försvinna lite till :)


http://www.youtube.com/watch?v=FlsBObg-1BQ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0