Bakåtutveckling fast jag ska framåt..

Det där med att skriva om en sak varje dag funkade ju..1 dag hehe.. får återuppta listan när jag fått tillbaka mitt liv igen.
Varit mycket som snurrat i skallen senaste dagarna, både på gott och ont, men antar att det kommer man aldrig ifrån. Kan bara säga att Campus AllOverallSittning i fredags, AWESOME!! Sjukt skoj att mixa folk från olika föreningar och se alla olika overaller som finns, hade inte en aning om att det fanns så många färger på detta, lite mindre, campus :)
I måndags började så vår praktik i T2. Jag och Matilda, en i klassen, går tillsammans om studentpar mitt ute i småländska skogen på ett äldreboende.
För mig, som arbetat som undersköterska i ca 3 år och gick min allra första praktik, just på äldreboende, för 6 år sedan, är detta ett bakslag. Jag försöker och kommer försöka under alla 5 veckor att se på det med nya vyer och försöka tänka mer som en sjuksköterska. Detta är dock väldigt svårt när vi de tre första veckorna ska gå tillsammans med undersköterskor.. och som dessutom gärna ser oss som en extra användbar arbetstillgång, som inte får betalt. Ja, hör min irritation, för det är inte med glädje jag går upp 05 varje morgon.
Meeeen det positiva är att jag åtminstone har en bra, duktig handledare och trevliga patienter!!
då syftet är att arbeta enligt vissa sjsuksköterskegrunder, kommer jag se till att få diskutera fram en annan lösning med handledare, för detta funkar inte.. Spela spel, prata och gå promenader kan jag göra med VÅRA patienter som vi ska se till och måna om, men jag tänker inte fungera som en extra resurs, när det inte är min huvuduppgift.
SÅ, nu har jag fått skriva av min frustration, gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0