David Bowie och Diesel.

Denna arbetsvecka har rullat på både fort och smidigt, fått riktigt bra schema =) jobbat 17--23.30 sön+mån, ledig tisdag, 10-15/18-23.30 ons, ledig idag, 10-18 fre och 18-stängning på lördag..aint it sweet?!
I tisdags hade jag fixar och trixardag: bakade bröd, städade ur ett skåp i köket så jag får mer plats, skurade köksgolvet, dammsög mitt rum och tvättade två omgångar. Sen var jag trött hehe.
Under min 3h rast eller vad det nu ska kallas under gårdagen, mötte jag upp Nathalie på Westfield och käkade och gick runt en stund innan arbetet igen.. SKULLE vara en "hedjå"träff med Nathalie då hon åker hem till Sverige i 10 dagar imorgon, men nu när det är vulkanutbrott på Island och alla flyg är inställda får vi se hur det går för henne.. Emma, en annan svensk tjej skulle flyga tillbaka hit ikväll men det går icke heller, omständigt kan man säga!
Ledig idag med som sagt, men gick upp halv 8 för att hänga med Steve till hans jobb en kort stund för att sen vara smakråd vid jeansshopping..H-E-R-R-E-GU-D vad omständig person att shoppa med, ujuj, svårare än en tjej. Endast Diesel-jeans och inget, absolut inget annat funkar. Jamen dåså, en dieselaffär gick vi till och där prövades ett par men nedu, dem godkändes icke.. Sen var han tvungen att springa och ta hand om en patient så jag vandrade runt en halvtimme själv. SEN var det dags för nästa Diesel-affär som visst hette nåt med "gold and black" och det finns endast 5 affärer i hela världen utav det slaget, så det var ju lite häftigt. Denna ligger på New Bond Street. Affär är på något sätt fel ord att använda. Är mer 2 lyxvåningar som inretts med klädesplagg lite här och var, coolt!! Här lyckades vi ialla fall efter jaa, ett bra tag, hitta ett par jeans som båda tyckte var snygga och som jag sa" du får en snygg rumpa, så dessa måste du ta" hehe. Efter shoppingen var avklarad tillsammans var det dags för han att arbeta och jag gick runt i lite affärer på Oxford Street och hittade en snygg oversize Tshirt i vitt med texten " I´m an instant star, just pore water and stur", så den fick det bli för en billig penning.
Hur kan jag unna mig kläder när jag har lite pengar undrar ni nu? Jo det kallas 1.UNNA sig och 2. mitt problem med extra deposit m.m. verkar lösa sig smidigare än jag trodde, blir några knapra veckor till men inte alls så farligt som jag trodde, då jag snarare skulle gå minus än plus!!

Har även, familj och vänner, skickat in min slutgiltiga ansökan till studier i höst. Valet blev Sjuksköterska och 1.Växsjö 2.Kalmar 3.Luleå 4.Umeå. Så ställt mig i bostadskö igår med hjälp av Emma som pluggar där redan, så nu samlar jag poäng för att kunna komma lite längre fram i kön förhoppningsvis =) Känns så långt, långt borta att börja plugga så inte riktigt förstått vad jag skickat in, men det kommer nog ifatt mig när det närmar sig. Känns skönt att ha en "livsplan" ialla fall.

Imorgon kväll, då ska här festas så det står härliga till!! Vi har bokat bord för 15 pers (blir inte redigt så många men nästan) för att äta mumsig sydamerikansk mat och se på sambadansare på Guanabara!! Är den sambaklubben vi var på för ett tag sen och som var så skoj, så nu har vi samlat ihop ett gäng som ska ha det skoj tillsammans =) Hälften av oss är väl svenskar tror jag, sen är det finnar, australier och engelsmän.

Nu ska jag se på något nostaligskt som Dr.Quinn!!


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Hej Fiffelina!

Jag kan se Steve o dig framför mig i affärerna!

Ja, vulkanen på Island visar hur mäktig naturen är!

I Västerbotten uppmanas hjärt o lung sjuka att inte vistas ute.

Finemang att hyllan blev bra på toaletten!

Ha en jättekul kväll imorgon! Ta alltid bra hand om dig själv! Nu ska HV - 71 o Djurgården spela sin första SM- final match. HEJA HV!! Kram

2010-04-15 @ 18:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0