Det spöregnar.I England.Vilken överraskning.

Jajamensan, sprang till bussen från kvällens arbete och tyckte att det regnade då..Nedu, NU regnar det, det rikigt häller ner och det blåser på det så känns rätt skönt just nu att ligga nerbäddad i sängen,redo för att sova. Självklart lade jag ur mitt paraply ur väskan innan jag åkte till jobbet då solen sken. Tänker hädanefter alltid låta det ligga kvar, även om det så är 25 grader plus och klarblå himmel ute.
Bad om fler timmar på jobbet, då löenökning inte gick att ordna tyvärr, pga pubkedjans regler och förhållningar. En tjej ska sluta nästa vecka, så fler timmar var lätt ordnat trodde chefen och det såg så ut på schemat för nästa vecka. Har faktiskt fått som jag helst vill, 2 lediga dagar (1 må räcka men två är skönt) men de dagar jag arbetar, gör jag fler timmar på. Passar mig utmärkt!!
Imorgon är det Valborgsmässoafton. Hoppas ni, mamma och pappa, får bra väder hemma så ni kan åka i MC-kortegen!! Vi hade tänkt från början att spela brännboll och grilla på etermiddagen/kvällen,men nu är planerna visst ändrade till grillning hos mig och sedan utgång då vi står på gratislistan in på någon finare klubb vid Oxford Street..coolt!! Så imorgon åker klänningen på =) Är visst någon kille Nathalie känner, som även han är svensk, och han ahr anordnat Valborgsfirande på klubben. Brännboll blir det på lördagen om vädret tillåter!

Ikväll tjänade jag 11 pund extra, alltså nästan två timmars extra arbete, på dricks.. Härligt!! 5 pund av dessa+ en jaegerbomb, tjänade jag in på att sjunga" Helan går" för ett stammisgäng vi har som brukar komma på after work. Kanske ska satsa på en sångkarriär istället härborta. 5 pund för trettio sekunders sång istället för 6 pund i timmen. Aaah, får ta mig en funderare. Kul och kunna roa kunderna ialla fall! En av dem har lovat att bli min egna bodyguard på vägen hem om kvällarna, då vi tar samma buss..lite svårt att känna sig skyddad dock när han åker hem 4h innan mig hehe.

Nae, nu ska jag försöka sova och ladda batterierna för jobb 9-16 imorgon och sedan Valborgsfirande!
Kramar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Här hemma blommar gullvivor, men det är skitkallt i vissa stunder. På morgonen kan det vara +2, för att vid lunch vara +16 grader.

Idag har pappa, jag, Tuva o Linus varit i Kolmårdens djurpark. Det är roligt o mysigt!

Delfinshowen, samma som förra året, då ju du var med oss. Vi såg 1 år gamla gorilla ungen Echo, hur söt som helst! Rovfågelshowen, hade jag pratat så mycket om att pappa verkligen såg fram emot den o Linus var ju mycket förtjust i den förra året. Efter 7 minuter tackade tjejen för sig o hälsade oss väkomna tillbaka i sommar - för att se förevisningen i sin helhet!! Antiklimax! Nåväl, vi gick iväg till snöleoparderna, och fick se en på 1m håll. Speciellt djur - med en Lååång svans. Brunbjörnen, som heter Varulven såg vi också på nära håll. Dagen avslutades även denna gång i Bamses värld. Det har som sagt varit en jätterolig dag - tänk så fort 7 timmar försvinner! Hoppas du är bättre i magen Cissi! Till läsare av bloggen: ha en fortsatt fin vår - o kom ihåg att leva HÄR och NU! God natt!

2010-05-04 @ 21:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0