En vårhelg i London.


Jag dribblar bort mig själv och Steve njuter av hederlig svensk cider, Kopparberg, i parken intill huset.



Jag, Steve och Sofia njuter i fulla drag av solen i BBC-parken.. ser ni att vi endast har shorts och linne..japp SÅ varmt var det!!



Ja, såhär ser två svenska flickor ut när en kväll kallas "all-in". En drink i vardera hand och allmänt roligt minspel.



Sofia, Nathalie och jag på sambaklubben. Och självklart är det vår egen privata fotograf, snyggbartendern som tagit kortet.


Kan se ut såhär och ser den ut såhär finns bara ett ord: fantastisk!! Jobbade fredagen 10-18, stressade sönder mig för att byta om, fixa mig och hinna fördricka tillsammans med killarna och Nathalie på 30 min, inte illa pinkat va? Sen bar det av till Guanabara, japp, sambaklubben igen. Där var även Sofia, Emma och Nicolina med så en helsvensk kväll på ett helbraslianskt ställe =) Jag hade inställningen all-in och all-in blev det och hur roligt var inte det!! Lyckades ju till och med få den snygg braslianska bartenderns nr med orden " Hey, you seem to be a nice guy, you wanna party sometime"..jaa, jag antar han ville det då nr nu finns i telefon höhö. Sofia och Nathalie sov här, blivit till en vana om helgerna nu, men går ju alldeles utmärkt.
Lördagen och söndagen bjöd på riktigt, riktigt vårväder.eller vår, kändes som sommar!! Blev solande i BBC-parken med vindruvor och jordgubbar, hem en kort stund för att sedan kicka fotboll och kasta frisbee i en park bara 10 min gångavstånd från huset(varför har man inte upptäckt den förräns nu?) tillsammans med Sofia, Nathalie, Steve, Maddy och Aaron. Det sved inte lite i hjärtat att åka och jobba på lördagskvällen men riktigt skoj arbetskväll med en fullpackad pub och liveband =) Söndagen tillbringade vi på vår nufunna TERASS..japp, vi får ju dock klättra ut genom fönstret men hur perfekt är det inte med en egen soltrerass en trappa upp. För dig mamma som varit här, så sträcker den sig över köket och mitt tak, rätt stor alltså. Söndagskvällen tillbringade jag även den på arbetet och idag när jag vaknade fanns hög feber och näsblod där, kul morgon? NEJ. Mår sissodär fortfarande, rejäl förkylning som hänger sig kvar konstant..Dock fått så lyxigt schema så jag är ledig ons+tors, SKÖNT!! Meningen var ju att jag skulle kunna umgås med Mirjam dem dagarna men alla plan är ju inställda pga vulkanen så icke, tyvärr.
Annars då? Jag trivs fortfarande väldigt bra härborta och engelskan har absolut utvecklats, lite större ordförråd och talet går nästan flytande. När jag sitter här hemma tänker jag på svenska med dagarna på arbetet flyter absolut lättast med både tal och tanke på engelska!
Fått mail från systeryster idag och hon och hennes man kommer hit i mitten av maj, hur kul är inte det då!! Hoppas verkligen att vi ska kunna ses om än för en stund ialla fall..annars får chefen utsättas för en strejk från mitt håll.


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Vilka vår - sommarbilder! Skrutt, att inte Miriam kunde komma! Kommer hon vid senare tillfälle?

Du kan hälsa Steve att Linköping blivit svenska mästare i volleyboll ( tack vare australiensarna säger pappa Håkan )Imorgon skulle jag varit i Stockholm och utbildat en grupp, men deltagarna har ej kunnat boka om flyg till tåg, så det är inställt. Därav en extra fri dag. Ska fixa med några mail o se`n hoppas jag på att kunna vara ute i solen! Morfar hälsar så gott, jag träffade honom i Nyköping en kort stund igår.Många tankar till dig från mig.

2010-04-20 @ 18:17:40
Postat av: Anna-karin

Hej På dig!! Ja du ser ut att ha det hur bra som helst.Jaha så det blev sjuksköterska du valde spännande. Ja då får vi se vart du hamnar. Här hemma är det jäkligt väder håller på att frysa bort fullständigt.Dessutom ska jag jobba hela helgen har faktiskt ingen lust, men jag trivs ju på jobbet så det är ju inte det, men vill bara vara ledig sitta inne och tända ljus. Ha det gott kram från AK

2010-04-22 @ 18:49:37
URL: http://akon.bloggagratis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0