Långfredag och påskmat.

Påskmat blev det så det stod härliga till. Vi åkt ut till Brixton där Nathalie bor och jobbar som au pair i n svensk/engelsk familj. Hur stort och fräscht hus som helst, såg litet ut på utsidan ett sånt där stenhus som sitter ihop med alla andra. Men det rymde 3 våningar med stora rum och högt i tak, mysigt!
Och så svensk och härlig mat vi fick äta: sill, lax, köttbullar, prinskorv, janssons frestelse, ägghalvor med räksallad och påskmust!! Till efterrätt blev det smarrig frozen cheesecake. Fulla i magn av både mat och dricka blev det lekar och prat ända fram till halv 6 på morgonen hehe.
För min del är jag totalslut idag då vi som sagt kom i säng sent/tidigt hur man nu vill se det och sedan väntade arbete hela långa kvällen, 17-01. Så idag tog jag mig en rejäl sovmorgon och gick upp strax efter 12, skönt!!
Idag skiner solen, men det blåser och är molnigt så inte så jättebehagligt ute.. Hoppas det fina vårvädret vi hade i början kommer tillbaka!!
Ska snart hoppa in i duschen och göra mig klar för ännu ett arbetspass. Då dem gör våra scheman söndag-lördag kan det bli många dagar på en "vanlig vecka" söndag-söndag, jag har arbetat alla dagar denna vecka förutom onsdag, och det känns i kroppen. Men tur att jobbet mestadels bara består av skratt och trevligt folk!!


Lite utav maten, mums!


Oskar smällde av ett konfettirör, kakan blev dekorerad.


Sen var det dags för lekar. Två och två och sedan drogs det lappar med kroppsdelar som man skulle röra, tex: Mattias hand på Sofias fot. och så vidare, skojigt!!


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Roligt med alla bilder!

London here I come!



Det ska bli SÅÅÅ roligt!

God natt!

2010-04-07 @ 22:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0