Team Sweden at Walkabout.

På söndagar är det som sagt fullt ös på Walkabout i Shepherd´s Bush, som ligger 10 minuter promenad från mig. Jag som jobbade 09-17 stressade direkt hem för att mötas av ett gäng i blåa shorts, gula tröjor och sminkade kinder!! Kunde inte låta bli att skratta till, tänk vad glad man kan bli av att se sitt lands färger =)
Så in i duschen, klä upp/ut mig till svensk, sminka kinderna med svenska flaggan och sen bar det av till walkabout! Killarna och Sofia hade festat sen halv 12 på morgonen då dem åkte till "The Church" först, där förfesten är på söndagarna.. Där var det strippor, liveband och ölhävartävling så dem var fulla i gasen redan när vi drog vidare. Jag kom igång rätt fort jag med, men det beror mestadels på den härliga stämningen och livemusiken som spelas! Och ojojoj, vilken uppmärksamt våra kläder och flaggor gav, Nog att alla tycker om svenskar men nu när det verkligen syntes vart vi var ifrån, inte en lugn stund haha. Tur att de flesta är trevliga! Och smidiga var kläderna också, då man lätt hittade de andra på dansgolvet.
Vi träffade på 3 australiska killar varav en kunde prata och förstå hyfsad svenska, så han och hans vänner ska eventuellt vara med och fira Valborg på fredag =) LITEN VÄRLD är det också. Jag och Sofia stod och tog frisk luft ute en stund då någon kommer i full fart mot mig och skriker "Nae,det är inte sant, det här är inte sant"... Och där står Ebba, vi gick i parallellklasserna 7-9 på Linghemsskolan och jag hade hennes pappa i SO under dem åren. DET kan man kalla liten värld!!
Idag har jag haft en ledig dag och denna veckas schema är riktigt bra för en gångs skull =) Hunnit med att tvätta  en maskin, städa rummet, röja upp bombnedslaget till kök, baka bröd, laga mat och handla. Så nu tänker jag bara slappa resten av kvällen. Ska nog börja läsa en av de svenska böckerna mamma hade med sig hit.


Sofia och killarna diggar loss till livemusiken på Walkabout!


Oskar, Philip och Mattias i fina Sverige-munderingar!!


Jodå, Mattias har festat 10h på den här bilden.


Tiffany och Emma från mitt jobb, och deras vän Elise körde på polisuniformer, kvällen till ära!


Jag och Steve på Walkabout.. tycker nog faktiskt han borde kolla upp sit svenska arv för det måste finnas där!!


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Glada festbilder! Hmm... svårt att säga om Mattias är glad eller inte....... Vilket sammanträffande, jag föstår att det är Ebba Sörensen du träffade.

Hur ska ni fira Valborg? Firar engelsmännen det på något sätt? I Danmark tänds eldar på midsommarafton, om jag minns rätt.

Om vädret är O.K. så åker pappa o jag med MC kortegen till Skänninge. Nu ska jag sova, har varit på vattengympan, det är riktigt kul, tycker jag! det är 2 gånger kvar på den här terminen. God natt!

2010-04-26 @ 22:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0