Fortfarande arbetslösa.

Jajamensan, får först skriva HURRAHURRAHURRA för idag fyller Sara 21 år!! Jag sjöng brevid henne här i sängen och hade med mitt elektriska värmeljus. Ikväll blev det födelsedagskort och chokladask, härligt för Sara =)'
Igår var vi på vår första lägenhetsvisning och så STÖRT fräscht det var. 3 sovrum, 2 badrum, vardagsrum och kök. Balkong och gym, aint it sweet?! MEN dels låg det en cityzon för långt ut och det blev dyrt när el och allt kom exklusive, så tyvärr icke.. Gårdagen var..jaa vi var överallt och ingenstans och åkte från London väst ut till east och hem igen, snacka om trötta haha. Så idag kom vi inte upp förrän halv 10, men nyss hemkomna så långa dagar hur som haver. Jag har fått den stora äran att ringa på lägenheterna,engelskan är ju lite ringrostig men ingen har slängt på luren än ialla fall!
Idag drog killarna åt ett håll och vi tjejer åt ett, självklart tog vi sikte på Oxford street och city, det var dags att söka jobb!! Hakan hänger ner till knäna pga alla kläder, smycken m.m. Finns så himla mycket här och allt är så enromt och fräscht så det går inte och förklara!
CV har delats ut till Nike, Soccer Scene, Zara, Urban Outfitters m.m. Imorgon sätter ialla fall jag sikte på pubar för och se om lyckan är större där =)
Killarna fick tips på Svenska kyrkan  att söka jobb på hotell som piccolos, väskbärare men då dem inte hade två tjejer som höll koll på dem idag hittade dem inga hotell, men dem fick ju se Big Ben, inte dåligt det heller!
Alla fyra har fortfarande känslan av att vi är på semester, men när vi väl har en lägenhet och ett jobb kommer nog verkligheten ifatt oss.
Kylan i rummet är hemsk på nätterna!! Jag sover i strumpor, lågnkalsonger, tröja och fleece men vaknar ändå upp och skakar, inget skoj. Tur jag har Sara brevid mig som snart ligger på mig här i sängen, kroppsvärme äger =)
Köpt mig ett par skinnhandskar, äntligen. +1 med konstant blåst är inte toppen, men nu förfryser inte fingrarna längre.
3 personer i affärerna har tyckt min stora klocka från lyxiga Ur & Penn är so lovely, so gorgeous, och jag som trodde vi svenskar låg efter modet, hmm..


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Melin

Hej vännen!! Härligt att allt gått bra så här långt. Och snart ordnar det sig säkert med jobb och annan bostad. Ska bli kul att följa er i London. Må så gott stor kram från Akon

2010-02-12 @ 19:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0