Kaos i efterblivna London.

Livet har väl inte riktigt blivit som vi tänkt oss här första dagarna haha. Igår när jag skulle handla hem mat till en väntandes Sara, funkde inte mitt kort. "okey, då är väl pengarna på andra kontot" tänkte jag. Men nee, när jag kommer hem är ju pengarna där, på kortet..hmhm, skumt. Likadant idag, går inte att betala med det och inte att ta ut även fast jag prövade i olika bankomater. Så jag och Sara fick snällt sätta oss ner i Hammersmith och ta en paus i jobbsökandet och jag fick ringa 118118 och därifrån kopplades jag vidare typ 4 ggr. Så äntligen får jag ur en kille att mitt VISA-kort blivit automatiskt spärrat för min egen säkerhet. HOPPSAN!! Jag har alltså använt kortet i någon riskabel affär, tur dem spärrade det, taskigt att jag inte fick veta något.. Men nu är det utrett så Phille som kommer hit om ca3 veckor får ta med sig mitt nya =)
Sara har nog haft den värst kaosen av oss alla... Det hostelet vi SKULLE checka in på och bo på från i måndags tills i onsdags, drog cirka 1700 kr från hennes kort UTAN att vi överhuvudtaget bodde där. När vi kom dit hade vi bokat det och betalat deposit, men nehe du, när vi kommer dit finns inget rum och dem var väl allmänt sega och förstod inte vad vi menade. Så vi åkte därifrån och trodde allt var ok då. Men i onsdags fick sig Sara en härlig surprise när ALLA hennes pengar är slut och kontot står på minus. SUCK!!
Så vi åkte ut dit i torsdags, men då var det inte samma personal och chefen var inte där. Vi fick ett telenr till honom som vi ringde för en stund sen, men det nr fanns inte ens. Så Sara ringde och skällde ut och grät av sin vrede i telefon och fick tillslut tag i chefen, som lägger på 2 ggr. Herregud, han nekade till allt fel och hej och hå, och det ska sägas att vi har varit hos polisen och vi vet att vi har rätt!!
Men nu kommer det bästa som tur är, chefen hade Oskars nr och ringer upp honom och säger att pengarna kommer tillbaka i stort sett allt ialla fall, på måndag.TJOHO vilken lättnad =) Men ni kan förstå att vi inte glider på någon räkmacka här borta..Ingen har jobb, vi har dåligt med pengar och så sådana här problem uppepå. Tur man lär sig saker av allting!!
Grabbarna grus ska komma hit sen ikväll så kör vi taco och film-kväll, alldeles lagom ansträngande =)

TACK för kommentarerna alla, och speciellt du syrran!! Glömt svara på ditt förmanings-mail men läst det och lyssnat på dina råd hehe. Hoppas ni får det mysigt med hundarna ikväll, Fru Löfstrand =)


Kommentarer
Postat av: Anna-karin

Ja fy så det kan bli, skönt när det ordnar sig. Det ser jätte fint ut där ni bor. Ha det gott kram

2010-02-20 @ 18:41:21
URL: http://akon.bloggagratis.com
Postat av: Mamma Gunilla

Nyss hemkomna efter att ha varit batnvakt hos Löfstrands. Vilka bilder från er!! Här hemma skottade vi snö, när vi kom hem från Stockholm, imorgon får vi ägna flera timmar åt att skotta. det har kommit c:a 3 dm. snö idag. det räcker nu!! Se det som ett gott tecken att solen lyser på er! God natt!

2010-02-20 @ 22:42:25
Postat av: Storasyster

Vår? Imorse var det -26....Friskt! Fina bilder men er situation verkar sätta tålamodet på prov. Fortsatt "lycka till" med jobbletandet. Kram

2010-02-22 @ 10:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0