London Bridge.

Jaohopp, då var det fredag, har vi varit här i 4 hela dagar. Gått sjukt fort men samtidigt känns det som att vi varit här hur länge som helst. Snacka om att man anpassar sig fort!! Jag som varit här ett par ggr tidigare "hittar" väl lite halvt, ialla fall känner igen mig. Idag delade vi på oss igen efter gemensam lunch, killarna skulle kolla nån lägenhet och sen drog dem till Svenska Kyrkan. Jag o Sara satte oss på Starbucks och letade lägenheter och sen träffade vi en Tony Serrano som var PR-ansvarig för en celebrity nightclub hade satt ut en annons på londonsvenskar, där man kan söka jobb, om Event promoter. Det innebar i stort sett att göra reklam om klubben och dra dit folk och dem vi drar dit skrivs på våra separata listor, för varje person får vi 10 pund.. Skitsegt jobb men värt att pröva, var något särskilt event på söndag kväll efter som det är Alla Hjärtans Dag så vi får väl se =) Dock var han Tony verkligen sliskig och riktigt skum typ, kändes konstigt att sitta där. JAG fick ställa alla frågor medans han satt med mobilen framme och verkade allmänt borta. Neee, ingen respekt där inte. Vi får se om vi prövar det.
Tankarna om boende snurrar åt alla håll för oss här. Det som är det mest smidigaste i nuläget verkar vara att dela upp oss på två håll i början för att sen hitta något gemensamt...MEN vi kan ha hittat en som är hur bra och billig som helst. det är s.k "flatshare" och denna delar vi med 2 tjejer och 1 kille sådana fall. Tv¨dubbelrum hyr dem ut i sin stora lägenhet med jättebra hyra om det stämmer, allt ingår alltså behöver vi själva inte fixa tv-licens m.m. Så på SÖNDAG KVÄLL ska vi till London Bridge och titta på denna. Jag har fått den fina äran att ringa på alla lägenheter och fått prata med både indier och araber o allt..men äntligen var det en som pratade ordentlig brittiska som man förstod!!

Nu ligger vi här utspridda i rummet oh bloggar, kollar film och allmänt tar det lugnt. Även om vi inte anstränger oss till tusen är det så stört mycket intryck här så huvudet och kroppen har mycket att ta igen på kvällen. Inatt sov jag för första gången utan att frysa, jag och Sara bytte sängsida haha. Så nu sover jag bara i tshirt och itne långkalsonger och strumpor!!


Kommentarer
Postat av: Mamma Gunilla

Jag kan tänka mig in i hur mycket intryck o upplevelser du / ni redan har i huve`t! Bara det är värt att ta med i CV o livet: att hitta o ta kontakter, att prata engelska, att ni vartefter tiden går givetvis blir mer o mer säkra på vad som är värt att gå vidare med o inte. Ikväll ska vi på Lasses 60-årsfest! Kul! Take good care! Love ma

2010-02-13 @ 10:44:43
Postat av: Anna-karin

Hej !! Tjejen. Låter som ni har fullt upp och hur kul som helst, blir lte avis vill bli lite ung på nytt. Ha det bäst och lycka till med lägenheten, ni tittar på i dag. kram kram

2010-02-14 @ 19:01:20
URL: http://akon.bloggagratis.com
Postat av: Storasyster

Mycket på gång förstår jag. Hoppas att allt faller på plats. Tipset från "busläktaren" är att gå på magkänslan - om det inte känns bra och seriöst så är det säkert inte det heller.

Kramar

2010-02-15 @ 13:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0