Dags för små grodorna.

Då är klocka strax 01 och jag kom nyss hem efter en alldeles för lång arbetskväll.. Hur mycket jag än tänker att " kom igen, du har bara 4 arbetsdagar kvar" så blir jag ändå lika irriterad på att folk ska sitta kvar till sista sekunden och lite till samt ingen hjälp med städning av managern..suck!! Men nu är jag ialla fall hemma och ska slänga ner huvudet på kudden så fort jag bara kan.
Som sagt, endast 4 arbetspass kvar: imorgon, sön, mån och tis. Sen är jag fri från allt vad jobb heter i 4 dagar innan jag sitter på planet hem.. Känns bara mer och mer overkligt och ska jag vara ärlig så får jag inte ens tänka tanken att jag faktiskt ska åka hem, för det stockar sig i halsen. Då kan ni förstå hur bra jag trivs härborta. Mestadels svider det att lämna alla jag lärt känna. Men tänk vad bra det är att leva i modern tid, finns ju både mail, chat, mobiler och hederliga handskrivna brev.
Imorgon blir det troligen att, direkt efter jobbet, åka till nån sorts spansk/latinsk klubb och kolla på fotboll. Dem där latinomänniskorna vet hur man skapar riktig fotbollsanda!
På lördag är jag helt ledig (då england spelar match på sön) och har planerat in Camden Market och Midsommarfirande i Hyde Park. Är visst nån svensk eller ja, jag vet inte, som anordnar midsommarfirande på lördag med midsommarstång och nubbe..KUL =) Verkar dock som att jag ännu en gång lockar med nyfikan aussies på svenska seder så grannarna Maddy o Aaron och ev Steve kommer med, sedan är det ett par aussie-kompisar som troligen dyker upp också..men vad är det man säger " ju fler desto roligare"!

Idag har jag även kunnat konstatera att det spelar ingen som helst roll vilket land, stad eller liten by du bor i. Världen är ALLTID liten och kommer så att förbli.  Den nye killen som samlar in hyra m.m. heter Ryan. Tyckt att jag känt igen honom sen fösta dagen men tänkt att " nae, inte i London, här känner man inte igen folk". Vi stod och pratade en stund idag och kom fram till att hans kompis Matt är han som dejtat Sofia jag umgåtts med här. OCH Ryan och jag träffades på walkabout första kvällen vi även träffade på Matt. Lång historia kort- vi har träffats och vi har en gemensam vän. LITEN VÄRLD!!

Pappa, om du läser det här: Jag vill ha grillad kyckling, potatisgratäng och sallad med mango och jordgubbar i, på söndag kväll när jag kommit hem. Tack på förhand!




Jag, Simon och brorsan på förra midsommar. Tänk, redan ett år sedan den här bilden togs,hjälp!!


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Hoppas ni har lika fint midsommarväder, som här!

Som sagt, jag är besviken att inte paketet med midsommarstång o servetter + tidningar har kommit, de andra 2 gångerna har ju fungerat fint!

Du har väl några snaps servetter kvar?

Ja, jag kan förstå din känsla, när du nu ska åka hem! Ta med dig denna tid i ditt hjärta, återigen: NJUUT de här sista dagarna! Hälsa till Steve o de andra o önska en TREVLIG MIDSOMMAR! P.S. Pappa har läst o noterat din "matönskan"! D.S.

2010-06-25 @ 09:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0