Fotboll, football, soccer, fooseball...

Allt i detta land kretsar runt fotboll, vare sig man vill eller inte. Det stor mig dock inte ett dugg!
Sedan förra inlägget har jag hunnit med mycket arbetstimmar vilket visade sig ge litelite mer på kontot ialla fall, och tom så jag har kunnat shoppa lite..YES, nu börjar det ta sig!
Sofia, vår alldeles egna norrlänning åkte hem till Sverige i onsdags, trist som tusan, menmen snart är vi i samma land igen. Fick ett jättefint armband av henne från ett undermärke till Marc Jacobs (hör på den) med latinska texten: " Tibi in omne tempus" vilket betyder " för alltid, för evigt"-FINT!! Men jag misströstar inte helt,för då en norrlännings åkte hem kom nästa hit. Sofias lillasyster Ellen ska jobba som au pair över sommaren i samma familj som storasyrran så jag överlever.
I fredags spelade så England VMmatch igen, kassa var dem! Men stämningen var så på topp i puben med mycket skrik och mycket folk, precis så det ska vara =) På onsdag eftermiddag spelar dem igen och med det här fina somarvädret vi har som visst ska hålla i sig några dagar, kommer det bli kanon!!
I lördags blev det tidig morgon o gym med Steve, sedan Harrodsrea (ja, jag fick hela 2 min på tjejavdelningen, resten av de 3h var steves) och efter det australienmatch och sedan jobb. Puh, lång men rolig dag!
Igår jobbade jag 09-17 för att sedan när jag kom hem ladda för en lugn hemmakväll..trodde jag. Nee, efter 30 min hemma åkte jag och Steve till Fulham och en cubansk klubb för att se fotboll tillsammans med hans vän Mike. Efter det bar det av till Vespbar och Walkabout, jovars lite trött var jag imorse när jag vaknade. Men haft en toppenhelg och sådant här jag passar på att göra innan jag åker hem!!

Idag har jag varit ledig. Kändes sådär att åka till jobbet för personalmöte, men är glad jag kom upp i bra tid när vädret varit toppen hela dagen! Efter mÖtet åkte jag till gymmet och simmade 45 min (lite trött i ryggen nu) och sen blev det att möta upp Ellen och Nathalie för reashopping på Selfridges (lyxhus med alla märken) och hederliga H&M. Så köpte mig ett Ralph Lauren-linne i vitt, en blå typ seglarkavaj med guldknappar på H&M samt en lila slapptröja. Allt för 35 pund och tänk då på att Ralph Lauren är DYYYRT, så jag är nöjd med mig själv =)
Sagt upp mig från jobbet har jag med hunnit idag så from den 29 juni är jag arbetslös Londonbo för att den 4juli sätta mig på ett tidigt morgonflyg och flytta hem till Sverige igen. Känns rätt vemodigt faktiskt. Har ett toppenliv härborta: bra arbetskollegor, roligt jobb, härliga vänner, bra fritid, bra boende och finfint gymkort. Men som tur är så anpassar man sig rätt fort till en ny vardag och att komma hem ska bli KALAS!

Några av alla saker jag ska hinna med innan jag åker hem är:
-ta kort på london bridge, big ben m.m.
-se vaktbytet vid Buckingham Palace
-åka till Beyond Retro (en känd vintageaffär)
-gå på Camden market
-köpa en lyle & scott tröja
-gå på Walkabout en sista gång
-lyssna på Kings of Leon i Hyde Parl
-avskedsfest med jobbet
-hejdåmiddag med Steve, Maddy och Aaron
-SHOPPA

Ja, det är vad jag har att säga. Nu ska jag fortsätta vänta på landlorden så vi kan fixa med hyra, kontrakt och allt sånt där.
Ha en bra paddlingstur mamma och pappa!!


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

ja, jag har hela tiden uppfattat det som att du har ett bra o roligt liv i London!

Jag är så glad att du har träffat så bra o roliga vänner!

NJUUUTTT av tiden som är kvar i London, för denna gång!

Ja tack, det ska bli så roligt med paddlingstur!

God natt från oss i Stämna!

2010-06-21 @ 22:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0