Hejdåmiddag ett.

Japp, nu börjar vårt 4-gäng splittras upp härborta i London. Emma åker hem imorgon, torsdag, så i måndags kväll möttes vi alla upp vid Tower Bridge för att äta mumsig middag på "Sprada"-en italiensk restaurang, jättegott!! Sofia åker hem till norr den 16e juni så sedan är det bara jag o Nathalie kvar de sista veckorna, men vi ska nog överleva iallla fall =)

Gårdagens tänkta arbetspass 12-15/18-stängning såg ut såhär istället 10-24 NONSTOP..jag gick på toa en gång, det var vad jag hann med och ingen mat, inte ens en frukt, inte ens en kaffe fick jag i mig på dem alla 14 timmars arbete jag gjorde.. Kul? NEJ. Mitt humör var redan på morgonen dåligt då jag sovit dåligt och vaknade till spöregn. Sedan fick jag ha en svans efter mig hela första 6h, då en tjej, Alexa, gick på training. Inte en tjej jag hoppas Dan o Matt bestämmer sig för att anställa. Slö, klagade stup i kvarten, lååååångsam och inte särskilt trevlig mot kunderna..naedu jag var inte imponerad!!
Jag var i upplösningstillstånd vill jag lova, när jag kravlade mig uppför trappan till rummet igår strax efter midnatt och äntligen fick slänga i mig ett par yoghurtar. Nattens sömn var underbar!!
Den här veckan handlar i stort sett bara om jobb, men funkar det med för då får jag litelite mer över till mina sista dagar här och då kan jag unna mig det jag vill unna mig =)
Jaaa, inte så mycket att skriva faktiskt. Vi var ute i lördags, allt ska ju göras en sista gång och det ordentligt innan alla far hem. Så vi hann med en lång men skojig förfest hos mig, Lloyds och B@1, ett snabbvisit hos Joel (min jobbkollega) och sedan hem till mig igen. Lyckad kväll kan vi alla hålla med om, vi som minns den.

Sitter och väntar på Craig just nu, vår allt-i-allo som kommer och hämtar hyra, fixar trasiga grejer m.m. för jag har inte kunnat tvätta på 2 veckor pga en icke fungerande tvättmaskin så förut försökte jag ta saken i egna händer och fipplade med sladdar, knappar och jag vet inte vad. Inget hände. Så nu får han allt masa sig hit så jag slipper tvätta alla underkläder för hand, igen.





Emma och jag på Strada.



Jag, Nathalie, Sofia och Emma framför Tower Bridge. Vi hittade en villig japan som gärna tog kort på oss!





Det spöregnade självklart just den kvällen vi ville ta fina kort, men det gick ialla fall!



Tower Bridge på kvällstid.




Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Nu har jag varit i Örtomta kyrka, på skolavslutning!

Fullsatt kyrka, finklädda barn sjunger - som vanligt. Den blomstertid nu kommer, Idas sommarvisa o sommarlovs - sången, som vanligt.

Härligt med vissa saker, som är som vanligt!

Vädret är, åtminstone över Askeby o Örtomta, något dystert! Nej, idag trotsar vi vädret, viftar med flaggor o önskar varandra en riktigt härlig, fantastisk, rolig o avkopplande sommar!

2010-06-10 @ 10:14:04
Postat av: Anna-karin

Hej där i stora staden, har varit dålig på att skriva, men brukar försöka läsa din blogg ganska ofta. Då närmar det sig hemgång för dig oxå, väldigt vad fort det går, men du verkar ju ha haft det toppen. Här hemma har Annie dansat bal och tagit studenten så det har varit mycket med det, men det har gått jätte bra skönt. Ha det nu så gott stor kram från mig AK

2010-06-13 @ 21:46:16
URL: http://akon.bloggagratis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0