Siesta Havana.

Kom precis på att den här bloggen, InLondon snart inte kommer finnas mer och därför ska jag försöka skriva så mycket jag kan innan jag åker.
Igår gjorde jag som sagt sista arbetspasset på The Salutation "the sally", vemodigt. Flera stamkunder gav mig en stor kram och önskade mig lycka till, så måste ju gett dem hyfsat bra service ialla fall. Tårtan blev en succé, dem var hel fascinerade att jag gjort den själv..ja, som sagt här köper man allt färdigt. Efter tårta blev det lite för mycket drinkar, men vi hade mycket att prata och skoja om, så kändes allt värt att må som jag gjorde imorse för... jo, jag somnade väl 4 imorse, upp halv 8 för att åka och möta Ellen upp i Camden för ett marknadsbesök igen. Snacka om att  solglasögonen och vattenflaskan låg nära hjärtat idag!! Fyndade lite på marknaden idag igen förstås, men så mycket lugnare och inte så varmt idag så vi strosade runt i nästan 4h tror jag. Jag köpte en stor sliverring men snygg egendesign, en svart läder"börs" där det finns fack för pass, biljetter, papper, pengar m.m. Jättefin och gammalt klassisk. Hittade även ett jättefint halvstort, svartvit kort på James Dean!
Efter marknaden gick jag så sakta som man bara kan hem från tunnelbanan och slängde mig i sängen 1h innan det var dags för en dusch och fixa till mig, eftersom vi grannar som umgåtts skulle ha vår avskedsmiddag ikväll.

Så jag kom nyligen hem efter en helmysig och en kväll fylld med skratt nere i Fulham på den cubanska klubben Siesta Havana. Vi har druckit lite gott och ätit Tapas för flera dagar känns det som, mums!! Massa kort har även tagits, men inte med min kamera, då, pappa, min kamera funkar inte alls?! Så såg till att Steve och Priyanka ( en indisk tjej) tog mycket kort! Maddy och Aaron var även med så gruppen avr sluten =) Hann dock inte med Kings of Leon, men tur jag sett dem live innan, så jag överlever den missen.

Mitt schema för återstående dagar är ( vi får se om jag lyckas med det):
Torsdag- Buckingham Palace o se vaktbytet, Big Ben och Westminster Abbey. Harrods och/eller Westfield. Städa, skriva ut boardingpasset

Fredag- Madame Tussauds??, Portobello Road, Westfield. Packa klart så gott som allt. Till jobbet och säga hejdå ordentligt till Matt och Tiffany! Walkabout med Nathalie

Lördag- STÄDA, hänga med Maddy och bara njuta av sista Londontimmarna. FLYGA HEM!!

Nu ska jag hjälpa den blonda aussien och packa till sin Spanienresa och hänga en sista gång i köket. För den här gången.


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

VÄLKOMMEN HEM!!

Igår var jag MC- spätta till Anders. Vi var i Vadstena, återigen i ett soligt Vadstena fyllt med folk.

Denna gång lyxade vi till det med plankstek på en resturang. Jättegott!

2010-07-01 @ 19:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0