A hard work work.

2:a arbetsdagen idag då. Bara jag och Matt som jobbade samma skift 10-17 men gått bra. Dock kunde man trott jag jobbade själv då han satt på kontoret och sprang ärenden stup i kvarten, så där sotd jag med 7 törstiga och hungriga kunder och jag hittade interät knappar på betalningsgrejen.. Tur stamkunder finns, en herre hjälpte mig att trycka rätt haha. Annars har det gått bra, Matt tycker jag fattar snabbt och är nästintill självgående redan, KÄNNS BRA ATT HÖRA =) Fick även höra att min engelska är superb, och det är ju inte helt fel!!Något som jag reagerade på var dock ett ungt par med en kanske 2-3månaders bebis inne på puben. Dom kom kanske 12 och gick när jag slutade vid 17, då har dem suttit med barnet inne på puben hela dagen och druckit öl.. känns som lite fel miljö att växa upp i, men är är det fult normalt?!
Dock tar mitt knä mycket stryk av att faktiskt inte sitta ner på 7 timmar (ingen mat heller för den delen) så sitter i högläge och tänker inte röra mig mer nu!! Skulle egentligen åkt ut till svenska kyrkan där killarna är på paj-kväll (?) och sedan träffat ett par stycken från jobbet över en öl, men får bli på fredag när jag slutar mitt skift kl 20.. konstigt att kunnde dricka på jobbet.
Här nedan är min pub´s skylt och hur den ser ut på utsidan. Ska ta kort på insidan så fort jag kommer ihåg kameran.
1-0 TILL MAN U-MILAN, toppenmatch!!




Ingången till höger är där jag går in. Baren är på nedervåningen, nästa våning är kök och boende och översta våningen är bara boende.


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Din arbetsplats ser jättemysig ut - utifrån i alla fall! Vi hade redan fusktittat på nätet. Hmm, trist att läsa om paret med babyn! Naivt att tro att det var en tilfällighet, för den familjen?! Som sagt, vila ditt knä. Hur är det med dricks? Jag vet ju att i Norge, kan ungdomarna vid Akker brygge t.ex. tjäna BRA med dricks under en kväll. Ikväll ska Karin o Jonas " äta " sin julklapp på italiensk resturang ( Appetito - ligger innan högfjällshotellet i skogen ) o vi vara barnvakt. Kramar o tankar till dig!

2010-03-11 @ 16:23:31
Postat av: Cissi

Oj, jag var nog trött när jag skrev det här, stavfel i var och vartannat ord.. Inte märkt av några större dricks än, men bara jobbat luncherna än, tror det är mer på fredagar/lördagkvällar!! Låter gott med italienskt, hälsa till alla i stugan =) Killarna är och skriver ut CVn nu, Oskar och Marre ska på någon konsert ikväll så jag och Phille ska slappa här i min lya =) Imorgon blir det jobb 12-20!! Kramar från molniga London

2010-03-11 @ 16:28:24
Postat av: Anna-karin

Hejsan!! Härligt att du fått jobb och det ser ju trevligt ut. Värre med killarnas boende det såg riktigt skunkigt ut fy. En hel månad, ja tiden den bra flyger fram. Här är det som vanligt jobbar på stroken nu och trivs jätte bra. Vädret här har ju varigt underbart ett tag nu och som jag njutit i solen mmmmm. Ha det gott kram kram AK

2010-03-11 @ 21:37:00
URL: http://akon.bloggagratis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0