Arbetsdag 1 på Salutation.

Hemma efter första arbetsdagen på Salutation. Var rätt pirrig imorse och självklart flippade mobilen ur igår kväll, men den ringde som tur var och jag hade sett till så pappa ringde och väckte mig ifall att. Så upp kom jag. Började kl 10 och då blev det att fylla i lite papper, få en rundvandring på stället och sedan, till min förvåning, fick jag tillstoppat mig pengar för att gå till Primark och handla två vita skjortor till jobbet =) Så dit sprang jag och jag tog även kopia på mitt pass så Matt, chefen, såg så jag är här legalt!
Sen började det bli riktigt rörigt för huvudet.. nog att jag är snabblärd och förstår mycket, men herregud!! Hur många olika ölsorter som ska hällas upp olika och i sitt särskilda glas, alla vin/sprit/cider och whiskeysorter Matt räknade upp och sa smakerna på. Sen var det menyn, hur man serverar, kassapparaten som har hundra olika knappar med inte alltför vanliga engelska ord.. Och så mitt i allt det här kommer en medelålders man in " oh, there´s your first customer"..va?! Ja, det var bara att ta beställningen och det gick ju bra, som tur var ville han ha en öl som jag faktiskt kände igen och visste var glaset stod haha.
Slutade 15 och då blev det shopping av svarta skor och ett par svarta jeans på Primark och 2 linnen att ha under skjortan, allt detta för 150 kr, inte illa pinkat va?
Så nu sitter jag här, ätit en kycklingsallad och huvdet och fötterna och knät är helt döda, ska inte röra mig ur sängen mer än nödvändigt idag!! Men personalen var jättetrevlig och hjälpsam, så passet 10-17 imorgon ska nog inte vara några problem =) Jobbade med Matt, som är pub manager, alltså ansvarig för allt samt Tiffany som är 23år från Australien. Frågade lite om den andra personalen, jag och Rob är 20 år, Emma 21, Tiffany 23, Elina 24 och de andra vet jag inte..men som sagt så är det ung personal vilket är toppen!!
Så nu ska jag plugga på menyn och alla alkoholsorter så jag får lite mer koll ialla fall. Lättare när man väl står där och har allt framför sig, men ojoj vad mycket att få in!

Det som nu måste fixas för att lönen inte ska behöva betalas kontant för alltid och att dem ska ha någonstans att skicka pengarna, är ett National Insurrance Number och ett Bank Account. Ska ringa till N.I.N imorgon bitti och försöka hinna in på en vettig bank imorgon efter jobbet, ska ringa hem och höra med Swedbank först om dem har något bra tips eller något samarbete med en brittisk bank.

Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Vi har nyss prata på Scype, roligt att få se dig! kan verkligen föreställa mig hur rörigt det känns i huvudet! men som sagt, du är lätt och snabblärd, om någon vecka känns det annorlunda! Du har ett jobb - kom ihåg det! med jobb kommer pengar och du kan stanna London, som du vill. Shoppingen kommer, var så säker! God natt o kram till dig Fiffelina!

2010-03-09 @ 20:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0