Busy little bee.

Hej allihopa!
Denna vecka är det mycket jobb på schemat.Igår jobbade jag delat skift så först 10-17 sedan 19-23.30. Hyfsat död när jag kom hem, men bara att slänga sig i sängen och stiga upp halv 8 idag för passet 10-17.. Varit övertrött tror jag, då jag hunnit dammsuga, slänga in en tvättmaskin, baka bröd och städa köket, inte illa va?!
Dock sitter jag med krigssår över hela kroppen känns det som: vattenblåsa ena foten, nageltång som bara den på ena tån, brännsår på ena handen lite varstans och blåmärke på näsan(!?). Därpå ett ont knä, trött rygg och en väldigt stukad om inte bruten stortå?? Ska be kära doktor granne Steve kolla på den sen, för känns inte okey. Men ska inte klaga, kunde vara värre!!
Trivs som fisken i vattnet på jobbet, trots tiderna och dålig lön =)
Nu har killarna precis varit här en stund och ätit hederlig Bullens pilsnerkorv och potatismos, mums! Dem ska hänga på min pub imrogon kväll medans jag jobbar, är ju S:t Patrick´s Day här imorgon (irländskt helgon) som firas rejält. Verkar som ena grannen, Maddy, även kommer med några vänner.. chefen kan ju inte klaga på att vi drar in för lite pengar sen jag började hehe.
Annars händer det inte så mycket härborta..
I lördags kom vi hem halv 4 på morgonen efter Melodifestivalkvällen och i söndags gick jag till Walkabout med Steve, Maddys vän Rosie och en svensk tjej som jag träffade på lördagkvällen, Sofia, från Ume.. Hon och 2 tjejer till snackade jag med endel och dem var alla jättetrevliga och skoj att vara med =) Känns bra att jag även ska hänga med arbetskompisarna en kväll här nu snart, så det inte bara blir svenskt..men tycker jag pratar mer och mer flytande engelska och det är ju toppen!!
Nae, nu ska jag försöka hugga tag i Steve och få min tå undersökt..som sagt vill.jag.inte.flytta. med tanke på grannarna och deras förmågor höhö.


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

ja, vi pratade ju även i telefon igår kväll, så jag känner mig uppdaterad. Kul att du trivs med jobbet! Jag har nu jobbat 2 dagar på VC, imorgon ska jag fixa grejer i företaget + planera fredagen.

Det är dags för Malmslätt. Sara kan tyvärr inte vara med! Skrutt, jag tyckte vi fick till ett bra program - vi 3. Jag har just pratat med morfar, han hälsar så mycket. Jag grattar i förskott till din namnsdag på fredag: JOSEFINA! Snön börjar sakta smälta, på dagarna töväder o kallt på nätterna= Stämna vägen är just nu en katastrof! Nu får det j-r i mig bli vår! Kramar och en puss

2010-03-17 @ 19:52:28
Postat av: Anna-karin

Tjenixen!! kul att höra att du har det bra. Vi har oxå det bra här hemma och nu är jag ledig i hela tre dagar såååå skönt.Kram kram

2010-03-18 @ 21:52:25
URL: http://akon.bloggagratis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0