I landet av fotboll.

Och är man i ett land som England, där fotbollen är viktigare än både jobb och familj, då kanske man ska engagera sig lite. Inga problem, eftersom jag tycker det är skoj!
Så idag gick jag bort till killarna med min fotboll i påsen, redo att lira loss lite i en park dem har några hundra meter från sitt hus =) Har varit cirka 5 grader varmt idag, med världens blåaste himmel och solsken för fullt, så var riktigt skönt att stå och passa bollar till varandran en stund!!
Varit en slappardag för fullt idag,men kroppen och knoppen är inte riktigt 100 % hos mig känner jag, så var rätt skönt. Lagat mat för en stund sen, fick bli kycklingspett med ris och sallad, mums =)
Steve, grannen jag delar kök med, kom nyss hem från sin weekend i Amsterdam och var hyfsat sliten och en plånbok á la Louis Vitton fattigare, inget skoj..men han hade haft en skoj helg och det är ju huvudsaken hehe.
Var ju iväg på intervjun på " The Salutation" igår och blev riktigt positivt överraskad!! Helt nyrenoverat därinne med en touch av både gammalt och nytt och puben hade även en innegård med värmeslingor, mysigt. Personalen var alla yngre, mellan 20-30 kan jag tänka mig och det är ju skoj, än att behöva arbeta med nån bitter britt i sina sämsta dagar.. Matt, chefen, var väldigt nöjd och ska höra av sig imorgon om jag får jobbet eller inte så håll tummar och tår nu!! Där skulle jag verkligen trivas. Inte så bra lön men absolut så det räcker till och puben stänger senast 23 vad jag förstod så inga totalsena nätter heller...bra ställe helt enkelt!
Blev melodifestivalen sedan, va fan Sverige?? Pernilla Wahlgren framför tuffa brudar, inte smar drag!! Skoj med Dalamasarna dock, mysig låt. Sen trillade vi in på svenska puben " The harcourt arms" och vilken överraskning, alla där var bögar och kunde sjunga med i våra SVENSKA schlagerlåtar, komiskt!

Imorgon kommer Philip hit, han är laddad till tänderna för ett Londonäventyr, ska bli skoj med ännu en härlig svensk att hänga med! Hoppas, hoppas han får det lättare att hitta ett jobb, är ju lite segt med 1 månad faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0