Mitt kommande liv.



Härlig bild va? Är från Hyde Park, vet icke vad blommorna heter, syrran du som kan orden jag tappar, vad är det?!
Idag har jag arbetat 10-19, skulle sluta 17 men arbetade 2h extra, då Rob, en ur personalen var sjuk. Inte alls taggad på det med tanke på min troligen brutna tå, menmen pengarna behöver jag så jag tackade ja. Kom hem för någon timme sen efter att ha handlat loss på "Island". Är en affär där nästan allt kostar 1pund=ca 10 kr. Allt från grönsaker, maträtter, grillspett, flingor, bröd, dricka..you name it. En affär jag tycker mycket bra om och som ligger på vägen från jobbet till bussen, så hur smidigt som helst. Hade även fått in en beställning från Steve att köpa hem 12pack ägg för 1pund. Han köpte ju mjölk till mig häromdagen så utbytet går utmärkt =) Bättre person att dela kök med kan man icke ha. Hann även med ett besök på Lloyds Bank imorse innan jobbet och nu har jag ett engelskt bankkonto, kortet kommer inom några dagar. Var gratis att skaffa och verkar funka bra. Var den banken jag kände till innan så känns tryggt, och min handladre var jätterevlig,
Imorgon väntar, tro det eller ej, jobb 10-19 och sedan utgång!! Vet faktiskt varken var, när eller vilka som ska med förutom Sofia från Umeå och hennes vän Henny som är här på besök. Men de sista gångerna har det slutat med att vi är ett rätt stort gäng så ska bli skoj =) På lördag är jag faktiskt ledig, så ska passa på att sova ut och sedan träffa Emma från Norrköping och Nathalie från Degerfors samt säkert några till över som vi sa, vin och ost och finkläder eller mysbyxor och film, beror på humöret!! Skoj att ha hittat några likasinnade härborta, inte för att jag inte haft pojkarna eller några andra men skönt att ha ett par tjejer att snacka strunt med ibland!! Men som vi sa, är man här i London och gett sig ut på ett äventyr, så är vi nog alla lika någonstans.
Nu ska jag ner och hämta min vittvätt, jobbigt med vit skjorta varje dag på jobbet. Sen blir det sova, sova sova!!
Hoppas ni har det bra hemma och att ni snart slipper snön =)


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

God morgon! jag ska strax bege mig till Malmslätt o SAR - G deltagarna. jag hälsar från dig till Göran o Håkan. Ännu en gång: GRATTIS på Josefina -dagen!

Ha en riktigt bra helg!

2010-03-19 @ 06:55:15
Postat av: Storasyster

Vuxenlivet är hårda bud, jobb & jobb & jobb! Du verkar verkligen haft tur som hittat ett ställe där du trivs och får vara med trevliga människor.

Blomman heter Krokus (det visste du säkert).

Men...får vi inte höra lite väl mycket om denna "Idol-Ola" i dina inlägg? ;-) Hoppas du får en riktigt fin helg. Kram!

2010-03-19 @ 08:14:14
Postat av: Cissi

Tack för gratulationerna =) Kom hem från jobbet för cirka 1h sedan, jobbade över. Skulle ju gått ut, men varken jag eller någon annan var sugen så blev en välbehövlig hemmakväll istället. Imorgon dock ska vi ha vinkväll och ev gå ut!! Justde, Krokus var dt ja, känner igen namnet men hade aldrig kommit på det. Och Idol-Ola är som en sambo: vi ses innan jobbet, vi ses efter jobbet och vi hänger på kvällar och helger..men en doktor i familjen skadar väl inte höhö ;) HÄLSA BARNEN OCH JONAS SÅ MYCKET!! Kramar från mig.

2010-03-19 @ 22:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0