Söndag hela veckan.



Idag har vi haft en riktig vilodag härborta i White City! En välbehövlig sådan efter helgens alla bravader =) Pojkarna har kört slappning på sitt håll, medans jag och Sara satte oss i BBC´s lilla park en bit bort för att gassa i vårsolen =) Varit ca 10 grader varmt här idag med solsken, dock blev det fort kallt så fort molnen kom. Hunnit att tvätta en maskin och köra ceasarsallad är väl ungefär knopen vi hållit, men dem dagarna ska få finnas dem med. Även precis tittat klart på "10 orsaker att hata dig", från vilken film bilden är tagen, tänk att det är 11 år sedan den kom ut.. vet den var en stor snackis när vi var yngre, så lite sentimentalresa gjordes ikväll!
Imorgon är Saras sista dag här i London, känns lite konstigt att jag plötsligt ska få bo helt själv i vårt mysiga rum.. Men inget jobb har hon och inga pengar som rullar in så inte så mycket alternativ. Ska allt tvinga till mig ett jobb åt henne någonstans! Philip som kommer nästa måndag får fylla ut Saras skor och det kommer han göra alldeles galant =) Jag och 3 indianpojkar i London kommer bli ett intressant äventyr, minst sagt.
Morgondagen ska visst också bjuda på härligt väder, så tanken är att vi ska gå till Notting Hill och käka italiensk glass, mums! Känns nog långt bort för er i kalla, snöiga Sverige.
Steve, vår trevliga granne från landet down under hjälpte mig med nursing agencyn idag, eftersom dem inte haft världens bästa fart och förståelse angående jobbet. Så han ringde upp dem från sitt jobb och hade låtit sträng och taaada efter bara några minuter ringde det upp en Julie från Orion Locums agency och pumpade mig på alla möjliga frågor!! Så nu ska det inom ett par korta dagar dimpa ner lite papper i brevlådan och sen ska det vara klappat och klart att börja jobba =)
Igår, då det faktiskt var söndag och klassisk vilodag, åkte vi till Trafalgar Square och mötte upp Henrik och Anna från Linköping och Ellen från Vimmerby, 3 svenskar som Mattias och Oskar träffat på Svenska Kyrkan för någon vecka sedan. Blev en hederlig fika på Starbucks och ett inplanerat biobesök till helgen.. Kul att träffa lite annat folk, även svenskar, och världen är ju inte stor då några Linköpingsbor träffas i stora London.


Kommentarer
Postat av: Mamma Gunilla

Det här är egentligen till Sara: du är nog hemma nu?

Det känns nära - men ändå länge sedan vi sade hejdå på Skavsta! jag hoppas att du har haft det bra i London, och att du kan åka tillbaka snart, om det det du vill. Ha det gott här hemma! kramar från

mamma Gunilla

Cissi: onsdag ska jag baka m.m. inför nästa vecka. Är hemma hela dagen. Lycka till på sjukhuset, du ville ju helst prova något annat än sjukhus, men för att kunna stanna så får det bli så här. Kramar från mig.

Roligt att läsa allt du skriver!

2010-03-02 @ 22:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0