Guanabara var namnet!

I fredags var vi ännu en gång på Walkabout och vad gör inte jag: jo, jag skriver upp mig på listan om att få sjunga kareoke med livbandet. Sagt och gjort, så står jag plötsligt där uppe på scenen med livebandet som har den snygga sångaren hehe. "teenage dirtbag" fick det bli och det var tur publiken sjöng med högt och bra, för jag ville inte höra min egna röst i det läget. Usch så nervös jag var innan men himla skoj efteråt att ha gjort det!!
Nathalie och Sofia sov kvar hos mig så på lördagsförmiddagen åkte vi till Notting Hill och Portobello Road Market, mysigt värre med frukost och bara strosa runt =)
Sedan skiljdes jag och Sofia från Nathalie och vi två åkte hem till mig för totalslappande, då vi hade bestämt med Steve att gå till en brasiliansk sambaklubb på kvällen. Det var nog den roligaste kvällen jag haft ute här sedan vi kom!! Sådan stämning, alla bara "var", dansade på bänkar och bord, sambadansare som visade upp sig, capoeiravisning och goda, men starka brasse-drinkar!! Den kvällen ska sent glömmas.

Igår, söndag arbetade jag 16-23.30. Gick bra, var en lugn kväll. Fick börja lite tidigare då den ena kocken, Danny, fick varm olja över sin hand, riktigt ful brännskada fick han stackaren..Inget jobb på ett bra tag så vi får se om den andra kocken klarar sig själv eller om det blir nyanställning. Matt, chefen, har ialla fall anställt en diskplockare och idag harjag intervju med en part-time bar staff, alltså samma tjänst som mig bara att jag går fulltid. Nån Ben från Dublin tror jag, skoj om det kommer in någon ny, är inte jag den som får göra skitjobbet längre höhö.
Ska strax hoppa in i duschen och fräscha till mig för kvällens arbetspass, går 17-stängning.
Vet inte om jag nämnt det, men min kusin Johan, hans två barn har ett band och dem är i London nu söndag-torsdag för att spela på olika pubar. Så imorgon kväll ska jag och Sofia ¨åka och spana in dem på en pub =) Inte träffat varandra på flera år och så träffas vi i London av alla städer, lite småkomiskt!!




Jag och Sofia med våra "swedish drink" som bartendern uppfattade som "sweet drink" haha..aja dem slank ner ialla fall.



Samara och Eddie dansar samba!! Samara hälsade vi på då Steve känner henne och Eddies pojkvän dansade vi loss med, stört rolig kväll!


Och här är kvällens höjdpunkt på världens sämsta kort: "Vår" bartender, ojojoj..ögongodis!!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Another good way of spending a weekend is to do a thorough "spring-cleaning" of the entire house.... ;-(... Yheee I´m old! No Samba in Askeby this weekend. Jealous! Me!

Tuva has fallen of a chair (yes, again) with a fractured collar bone as a result. She´s back at "dagis" today and she´s as good as new. The little ones heals quickly! Have a nice week.

Hugs!

2010-03-29 @ 16:36:00
Postat av: mamma Gunilla

Det låter som en fantastisk helg! Vi firade Marie Donlau i lördags. Vi "tjejer" / tanter, var på en 4- timmars scrap - booking kurs på e.m. Det var roligt! Sedan bar det av till Skogslund, där männen fixar 3 -rätters middag. Ett mumsigt parmesanskal, med räkröra, sedan vildsvinsgryta med rotsaker. det var första gången jag åt vildsvin, riktigt gott.

Middagen avslutades med hemmagjord glass, toppad med färska bär! Vitt resp rött vin serverades till detta. Pappa o jag cyklade hemåt vid 01.30 o därtill skruvade vi fram klockan. Ips, vips hade vi varit ute till 02.30! Nästan all snö har smält bort, här o där har bildats små och för alldel även större insjöar. Tussilago lär finnas i vissa diken, jag har inte sett några.Jag kom hem från Skäggetorp för en stund sedan, nu ska jag packa o vända till sta`n för mitt vattengympa pass! Ack, sååå trögt att åka igen - och så roligt det är när jag väl står i vattnet! Hälsa så gott till Johan med familj! Kram från mig P.S. Ska jag även ta med "guldjackan"? D.S.

2010-03-29 @ 18:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0