Är jag, JAG sjuk?? Nae, det kan väl ändå inte stämma...

..... Hör min rena, skära ironi i överskriften.. Jag är sjuk.igen. Men denna gång är det tyngre sjukdom, eller tyngre men värre och jobbigare. Känt mig stöööört trött och snuvig och dan med feber ett par dagar så idag fick det vara NOG. Jag tog bussen till ett sjukhus precis i närheten där jag jobbar, " Charing Cross Hospital". Där fick jag snällt ställa mig i kö på akuten för att anmäla mig, fylla i blanketter om ansökning för en GP(innebär tyo husdoktor), bli inkastad 30 sek hos någon undersökare, sitta o glo som vanligt på en akut och sedan in till en läkare... Kan ju inte påstå att undersökningarna var särskilt grundliga men något kom hon väl fram till där jag satt som en säck potatis med ingen energi och inte långt till svettdroppar. För jo, så ansträngande är det just nu att röra mig mer än i och ur sängen! Fick ialla fall antibiotika och gratis besök, man tackar, så nu knarkar jag 3 tabletter/dag och hoppas jag ska bli frisk!!

Tajmningen kunde ju ha varit bättre då jag låg i sängen nonstop hela min lediga LÖRDAG, förstå, min första lediga lördag sedan jag i stort sett flyttade hit tillbringar jag i min säng, kul, KUL... Nee, inte ett dugg!! BellaBus kommer hit och besöker mig ons-lör så då ska hon få tömma mig på all energi, det ger jag så gärna!!
Imorgon har jag en ledig idag igen, försökte mig på att jobba några timmar ikväll och hade det känts bättre hade jag tagit extratimmar imorgon, men det går fan inte. Känner jag mig någorlunda pigg (vila kan jag göra sen) så ska jag och Sofia till British Museum imorgon några timmar =) Ingen av oss har varit där och det är ju en sån där måstegrej i den här staden har jag förstått.

Systeryster och Jonas var här på snabbvisit tors-lör och vilken visit sen. Först tillbringar dem 4h i en buss från flyget istälet för dryga 1h, då det hänt någon olycka på vägen. Hungriga och trötta kommer de så fram till sitt hotell. Nae vadåm har ni bokat rum? Det finns inget till er. Schyst va?! Så Karin ringer mig runt 23 på kvällen och frågar vad jag gör och om dem kan komma förbi nu och sova hos mig. Haha javisst, tur dem var i rätt stadsdel av London kan man säga. Så gick glatt och mötte upp dem vid min tube-station efter att ha skramlat ihop madrass och täcka av Maddy och kudde och lakan av Steve. Tyckte jag var snäll som lät Karin och Jonas sova i sängen, men det ångrade jag snabbt då madrassen läckte som ett såll, alltså sov jag i stort sett på golvet. Medans dem turistade runt på fredagen var jag på jobbet, sedan åt vi alla 4 middag på Saigon Saigon, en vietamesisk restaurang bara några minuter från mitt jobb. MUMS vad gott det var!! Sedan åkte vi alla hem och sov för deras plan gick hem tidigt på lördagen och jag, ja som sagt tillbringade hela dagen i min säng, sjuk och deppig. SKOJ att få träffa dem båda ialla fall, om än väldigt kort!!

NU HAR JAG BESTÄMT MIG!! Efter ångest, råd av päron och vänner och lite mer ångest och mailande fram och tillbaka.. Jag kommer hem i början av juli istället för slutet. Eftersom jag ahr jobb på Hultsfred som Undersköterska och det är något jag skulle tycka vara intressant att testa på, tänker jag åka hem till det. Jag kommer försöka boka biljett att komma hem första helgen i juli tror jag, då det passar att flytta ut här i början av månaden och jag hinner göra lite shopping m.m. innan jag kommer hem!!
Nae, nu ska jag verkligen sova och låta kroppen återhämta sig så gott den kan.


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

00.30 - nyss hemkommen från Arkö. Frode körde, Claes, Anita o mig. idag har varit en fantastisk dag! Gruppen var duktig och mycket social under middagen och vid eftersnacket.

Men vá mygg det var ikväll!! Det var varmt o många satt ute efter kl. 21 - men jag gick in, hann få ett tiotal myggbett! Jag AVSKYR mygg!

Välkommen hem i början av juli!! Känns det skönt att ha bestämt sig? God natt - nu gäller det att sova 7 kvart i timman - om 5 timmar ringer väckarklockan!

2010-05-21 @ 00:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0