BellaBus på besök.

Jag orkar inte riktigt skriva idag känner jag så får bli ett bildregn från Bellas besök i onsdags-lördags morgon. Var hemskt skoj att få besök om än för bara ett par dagar!! Snacka om att tiden gick fort, Tyvärr var jag ju bara helledig på torsdagen så alla bilder är tagna då.


Notting Hill besöktes och Portobello Road Market, synd att så lite försäljningsstånd var uppsatta på vägen bara.


Bella framför alla söta och fint målade hus på gatan mot marknaden.


Påväg från tunnelbanan mot Harrods gick vid förbi en grön kiosk mitt i stora vägen med rusningstrafik runt sig.. Jodå, en kiosk och där till höger skymtar ni en taxi på den enda parkeringsplatsen mitt i gatan. cool grej!


Vi gick även förbi Albert & Victoria Hall Museum.


Harrods är enormt!! Blev överlycklig då jag hittade Lyle & Scott dock såg jag bara manliga plagg så frågade en expedit.." We don´t have the womenswear Im afriad"..men suck vad ska krävas för att jag ska få tag på mig Lyle & Scott tröja?!


Westfield skulle självklart besökas. Snacka om att vi var trötta då, först gå hela Portbello Road ( låååångt), sedan gå runt på Harrods och sedan mer gående. Den maten satt fint!!


Jag och Bella slog oss ner på "Sacred", ett fik på nedervåningen på Westfield som säljer goda paninis. Här du och jag åt mamma!


Annars då? Helgen har bjudit på 25-30gradig värme både lördag och söndag så hela lördagen tillbringade jag med några svenska tjejer i Hyde Park med lite picknick och brännboll/baseboll spelande! Vi var ju då bara 5 stycken så jag fick i uppgift att ragga upp spelare.. Så det slutade med att vi var 5 svenskar, 3 italienare och 2 britter som sprang som galningar i värmen, puh!! Men skoj var det verkligen =) Lördagskvällen tillbringade jag på jobbet som var som en bastu, hemskt! Men riktigt kul kväll och efgter ett par timmar klev en hel klass in från Piteå högskola, så snackade svenska i stort sett hela kvällen hehe. En kille visade sig vara från Rimforsa och visste precis vart Askeby låg, liten värld kan man ju säga.. Vi kom fram till att vi har ett par gemensamma bekanta hemma i Linkan.
Söndagen hade jag en HELT LEDIG dag!! Schyst, speciellt med så härligt väder! Så jag och Steve låg uppe på vårt tak i stort sett hela dagen, jätteskoj =) Märks att han varit iväg och rest för herre jesus vad han pratar på om allt mellan himmel och jord,han pratade så jag somnade stackaren haha. Vattenkrig körde vi också på men det var behövligt vill jag lova, uppe på taket var det säkerligen 30 grader mitt på dagen.
Veckan kommer bestå av jobb, jobb, jobb.. Jobbar från igår måndag-nästa tisdag i sträck så bara och bita ihop och njuta av mina lediga timmar jag har på morgonen/kvällen =)
Nae, nu är det dags för kvällsyoghurt och en chailatte då Bella köpte med sig chaipulver hemifrån, MUMS!!
Hoppas ni har fått någon sorts sommarvärme hemma!?


Kommentarer
Postat av: mamma

Jajamensan, det fiket minns jag!

Spelar det nå`n roll om tröjorna / är det skillnad på modellen, om det är till män eller kvinnor?

Idag har jag träffat Ulrika. Hon tipsade om en sak att göra i London: London Dungeon, det hade varit en mycket rolig o givande upplevelse. vad jag förstår ett historiskt "spel", med skådespelare, men som besökare är du med i spelet. Bl.a. är du med i en rättegång, Ulrika hade blivit dömd till döden; för hon påstods ha flörtat med domaren!

Jag har inte Googlat, det kanske finns att läsa om det där. Ha en bra fortsättning på veckan! Ät mycket frukt o grönsaker! Hälsa till dina grannar!

Pappa är ute med hundarna, i deras stora hage, har Sandra grävt ett hål, som är så djupt att halva hon försvinner, när hon gräver sig allt djupare! Det kanske inte alls är Kina man hamnar i, utan rätt som det är dyker hon upp i White City i BBC - parken! Isis ligger just nu på en stol bredvid mig o tvättar sig noggrannt. Jag tar bort 6 - 10 fästingar runt halsen på honom ett par gånger i veckan. Usch a´nnn! Kram från oss i Stämna

2010-05-26 @ 19:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0