Lite sådär av varje.

Mycket bilder nu på sistone, men lite tycker jag ni ska få uppleva av det jag upplever!Här bilder från British Museum i fredags.
Idag gjorde jag så äntligen mitt sista pass av helvetesschemat.. 8 dagar på raken tär på en, speciellt då uppladdningen bestod av lite sömn och sjukdom.. Men nu är den gjord, klappar mig själv på axeln!! Imorgon, tisdag har jag heeeela dagen ledig så ska sova ut riktigt ordentligt och inte göra någonting förräns på eftermiddagen..för inte kan jag hålla mig stilla en hel dag, nejnej. Gymmet tillsammans med Steve blir det då han är den som fixar in mig gratis höhö. Följde med honom i lördags till "hans" gym som ligger bara något kvarter bakom Oxford Street och hans jobb. "LA Fitness" är namnet och där fanns både simbassäng, passlokaler och ett vanligt gymrum. Jag som inte tränat något alls i stort sett sedan januari gick det faktiskt bra för..fram tills igår morse då jag skulle upp ur sängen. Lite träningsvärk är snällt sagt, herregud vilken smärta!! Men troligen kan aussie-pojken fixa gratis träning till mig 1 månad så ska passa på nu sista tiden jag är här tänkte jag =) Imorgon 1 juni, är det även Sofias 20årsdag och det ska ju självklart firas.Så kvällen tillbringas troligen tillsammans med trevligt och gott sällskap! Vårt lilla "sverigegäng" kommer sakta men säkert lämna en efter en. Emma åker 10 juni, Sofia 16 juni, jag i början av juli och Nathalie bara några dagar efter mig.. På ett sätt är ju det skönt, inte för att man blir lämnad kvar ensam men vi har ju ändå umgåtts rätt intensivt här, så skulle vara trist att vara kvar totalt själv.
Jobbet har varit otroligt lugnt den här helgen, så lugnt så vi hunnit städa varenda vrå OCH hunnit bli uttråkade.. Fredagen dock var busybusybusy då det hade varit stora möten rakt över gatan och så fredags-after work.. Jag själv, sålde för ca 15 000 kr, det ni, inte illa pinkat va?!

Nu ska jag springa till affären och köpa mig så jag kan göra fruktsallad och sedan blir det att se " Independance Day"-som man aldrig sett förut... Lagom avslut på en tung vecka.





Något egyptiskt huvud av någon faraon..



Ganesha- Indisk gudinna



Sofia leker turist



Mumier, eller mumiekistor ialla fall.



Coolt tak inne i "entrén"-jättefint sken då solen lyste in.



Afrikansk trådgård





En snäll man tog turistkort på oss-ett måste-kort här i England.


Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Är det inte på British Museum som Tutankhamon ligger? Hans kista?

Här är det sommarvärme idag. Jag har såå ont i halsen.... det känns som ett öppet sår varje gång jag sväljer! Ikväll ska jag prova något jag inte tycker om, men kanske det lindrar i halsen..... te o honung! Jag hoppas Sofia är nöjd med firandet av sin 20 -årsdag! Ja, nu börjar avskedets tid..... njut av tiden som är kvar o vem vet ni kanske ses i London eller någon annanstans i världen, eller varför inte i Sverige? Imorgon är vi lediga, då ska det snickras på altanen, gräset ska klippas o blommor planteras, det blir kul! Hundarna ska förstås ha sina promenader.Chili har provat att ha ett rådjurskid i munnen, nog om det. Ha det gott! Kram

2010-06-03 @ 20:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0