I´m alive!!

Var ett tag sedan jag tog mig tid att skriva, men familjen vet ju vad jag styr med ialla fall.
Jobbat mycket och avslappningen på en ledig helgkväll innebär allt som oftast fest, vilket alltid är skoj =) Började en ny kille, Joel, från Australien häromdagen och jag, den "nyaste" fick självklart ansvar för att lära honom allt haha. Men det gick ju bra, lite krångligt att förklara grejer som jag själv tänker på, på svenska.. Riktigt trevlig och duktig kille ialla fall! Igår när jag gick hem från jobbet, hade Matt en intervju med en ny tjej så får se om hon blev anställd eller inte, hon verkade trevlig ialla fall.. Jobbet som har varit mycket slavgöra innan, ÄR det verkligen nu, då diskmaskinen varit trasig i över en vecka. det innebär vi diskar alla glas för hand, i en diskho som är alldeles för lågt ner, vilket ger ryggsmärta. Så tror nog alla i personalen känner sig mer eller mindre som Quasimodo just nu hehe.
Har ju precis varit val här och då vår pub precis ligger vid ett "council", hade vi öppet hela torsdagsnatten under valets gång ( jag jobbade dag som tur var) och sedan på fredagen när valet var över, då festade kontorsnissarna loss vill jag lova!! Kaos med alla glas, men tur vi har skoj ihop!
Många funderingar rör sig i mitt huvud just nu, det mesta om när jag ska komma hemhem. Målet är ju att börja plugga i höst och eftersom jag inte riktigt vet till 100 % vilken stad jag ska flytta till, vill jag gärna va hemma i tid, för att hinna flytta ut ur lägenheten hemma, hinna träffa vänner m.m. Har fått jobb på Hultsfredsfestivalen som undersköterska i sommar, vilket skulle vara toppenkul och väldigt givande! Ingen lön, men mat, boende och biljett för 3 dagar betalat, så går ju inte back.. Men får se, ska fundera lite till och sedan bestämma mig, annars kommer jag hem i skarven juli/augusti.

Igår efter jobbet möttes jag upp av Sofia utanför min dörr och hon var fullpackad med alla våra snygga kläder inför kvällen. Walkabout höll ett "Rubiks kub-party" vilket innebär att du ska vara klädd i alla kubens färger och under kvällens gång skulle man byta till sig, så man blev klädd i endast en av färgerna!! Efter ett tag lyckades folket riktigt bra haha. Vi som var på det här partyt höll till på övervåningen, så vara bara fullt med gräsliga färgkombinationer, solglasögon, peruker och flipflops. Haha, dock kände jag och Sofia oss till en början som ett par utbölingar då de flesta, typ alla, var killar och verkade känna varandra..vad är oddsen att så många känner varandra i London började man ju tänka. JO, Saken var ju den att Wildcats, ett fotbollslag i Australiska ligan AFL, hade reunionparty, så på festen var det spelare, fd spelare och deras vänner..och så vi två blonda svenskor haha. Men alla var jättetrevliga och vart en riktigt lyckad fest!!
Idag jobbar jag, som alltid, söndagkväll 17-stängning, men passar mig utmärkt. Hinner jag slappa, tvätta och sträcka ut ryggen.



Maddy fick agera fotograf och snacka om att hon och Aaron fick sig ett gott skratt åt våra kläder!!


Redo att entra rubiks kub-partyt! Många blickar fick vi då vi gick längs vägen till Walkabout.



Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Oaoh, vilka käcka, färgglada tjejer!! Som sagt, alltid extra roligt med foton.

Jag skrev ju ett mail igår, så det är inte så mycket att skriva nu. Pappa har färdigt på den nya, stora hundgården - två grindar är klara, den 3:e blir nog nästa helg. Löfstrands har varit här o hämtat handbagage väska. Jag har bakat the limpa ikväll. På tal om allt som rör sig i ditt huvud: " det blir bra till slut - o blir det inte bra, ja - då är det inte slut! " God natt - alla ute i "jymden"! Imorgon får alla läsare av detta se till att få en bra dag!

2010-05-09 @ 22:30:25
Postat av: Storasyster

Tjusigt värre! Hoppas ni hade en trevlig fest.

Om inte askmoln ställer till det, kommer vi till London på torsdag em och stannar till lördag fm. Jag skickar mail....

Kram!!

2010-05-10 @ 08:13:47
Postat av: Anna-karin

Hej tjejen!!

Ja ni ser verkligen ut att ha det hur bra och kul som helst.Ja här hemma är det som vanligt, regn jag tror jag smäller av, fy fan så tröttsamt. Men någon gång vänder det väl. Vi håller på att göra en inglasad veranda och det blir så fint. Har oxå beställt lite nya möbler till verandan i rotting, Så najs det blir.Ha det jätte bra stor kram från Akon.

2010-05-14 @ 19:28:58
URL: http://akon.bloggagratis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0